Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe”, care îşi propune să contribuie la educarea populaţiei din România cu privire la utilizarea raţională şi responsabilă a serviciilor medicale de urgenţă, a fost lansată în luna aprilie, însă continuă să ruleze pe posturile din România și în ultima perioadă.

Conjurația incompetenților lovește din toate părțile.

Statul a găsit de cuviință să ne mai cheltuiască niște bani și să înceapă (l.e.: sa continue să difuzeze) acum o campanie TV împotriva sunatului abuziv la 112. Se putea, oare, imagina un moment mai prost?

Mai lipsea doar ca la final, în loc de “poanta” cu răceala, victima să zică: “Am exagerat, nu a fost chiar viol, ne-am împăcat!”, scrie Dragoș Stanca pe Facebook.

Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, conform datelor STS, însă mai mult de jumătate dintre acestea nu reprezintă urgenţe de competenţa serviciului, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a precizat la acea vreme că aproximativ cinci milioane de cazuri medicale ajung pe an la Unităţile de Primiri Urgenţe.

„Apelurile nu sunt numai pe medical, sunt şi apelurile care vin pe Pompieri, apelurile care vin pe Poliţie. 112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. La SMURD cifra e mai mare care ajunge la UPU, pentru că acolo avem echipajele paramedicale care nu pot lua decizia de lăsa un bolnav acasă. (…) Ambulanţele pe an ajung în jur la două milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu maşini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnă că nu sunt urgenţe”, a declarat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat.

Raed Arafat: Un telefon dat abuziv la 112 „poate ucide”

Potrivit lui Arafat, campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” este una de informare a populaţiei şi cuprinde două spoturi TV şi două sporturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, ce vor fi difuzate timp de un an.

„Campania este de educare a populaţiei. (…) Campania noastră pe partea Unităţilor de Primiri Urgenţe este menită să conştientizeze populaţia care este rolul principal al Unităţii de Primiri Urgenţe şi anume salvarea de vieţi şi celelalte urgenţe. (…) Această campanie (…) vrea să arate ce se întâmplă în spatele uşilor camerei de resuscitare şi a altor încăperi din UPU unde medicii sunt ocupaţi în a salva vieţi şi să înţeleagă că dacă ei aşteaptă pentru o febră de 38 sau pentru că tuşesc sau pentru că au o problemă acută, dar care nu le pune viaţa în pericol, motivul aşteptării este faptul că medicii sunt ocupaţi”, a spus Arafat, care a precizat că în fiecare an numărul de medici în unităţile medicale de urgenţă creşte.