Raportul, intitulat „Curăţarea Industiriei de Modă“, îşi bazează concluziile pe 90.000 de înregistrări de pe urma controalelor de mediu realizate de agenţiile guvernamentale chineze, care merg în urmă până în 2004. În luna februarie, 6.000 din aceste documente proveneau de la fabricile de textile, conform raportului.
Studiul a scos la iveală numele a 48 de branduri internaţionale care îşi asigură bunurile de la poluatori, în speranţa că va convinge marile nume să stabilească nişte reguli mai stricte pentru furnizori.
Când chimicalele utilizate la colorare şi imprimare sunt eliberate în conductele de apă, ele lezează atât oamenii, cât şi animalele, cauzând moartea vieţii acvatice şi boli precum cancerul la oameni. Accesul la apă este limitat în China, în care o cincime din oraşe au alimentări cu apă neigienice şi 300 de milioane de locuinţe din mediul rural nu dispun de acces la apă potabilă, conform ChinaDaily.
Chiar dacă autorităţile chineze au reguli stricte în privinţa poluării apei, producătorii au găsit o multitudine de moduri prin care pot evita aceste oprelişti, inclusiv construirea unor ţevi secrete sau eliberarea apei menajere direct în râuri. Multe fabrici din baza de date a Institutului au violat aceste standarde de mai multe ori. „Amenzile şi pedepsele care se dau sunt insuficiente pentru a preveni fabricile din repetarea acestor contravenţii“, scriu autorii raportului.
Membrii Institutului speră că dezvăluirea relaţiei dintre brandurile internaţionale şi furnizorii care poluează va fi mai eficientă. Înainte de publicarea raportului, Institutul a trimis scrisori către directorii executivi ai 48 de companii în care îi atenţionează asupra acestor infracţiuni şi a primit răspuns la 16 dintre acestea. Multe branduri internaţionale precum H&M, Walmart, Burberry şi Adidas au început deja investigarea acestor situaţii. Alţii, precum Abercrombie & Fitch, Puma, Guess şi Zara nu au răspuns încă acuzaţiilor.
Strategia de numire a acestor branduri a dat roade şi în trecut pentru Institut. De la înfiinţarea organizaţiei în 2006, 50 de companii, inclusiv Nike şi Walmart, au început să coopereze cu ea pentru a deveni mai prietenoase cu mediul – şi pentru a ieşi de pe lista neagră. Săptămâna trecută, Apple şi-a dat acordul ca una din fabricile sale să fie auditate de către Institut, care a presat compania de aproape doi ani şi a eliberat multiple rapoarte legate de problemele furnizorilor săi.

SURSA: Huffington Post