Restricțiile de circulație impuse de starea de urgență m-au făcut să încerc să îmi rezolv o problemă legată de plata unor drepturi bănești de la stat prin intermediul unui e-mail. Rezultatul a fost exact cel pe care l-am așteptat.
Eu sunt un cetățean model.
Am respectat măsurile de izolare din timpul perioadei de urgență întocmai cum au recomandat autoritățile.
Nici măcar nu m-am dus la poștă, nici în martie, nici în aprilie, să ridic alocațiile pentru cei doi copii ai mei
Am urmat din nou, ca un cetățean model ce mă aflu, recomandările autorităților.
Astfel, Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, de pe lângă Ministerul Muncii și Protecției Sociale, anunță pe site-ul pe care îl deține pe internet că:
”Începând cu data de 1 martie 2020 puteți solicita electronic modificări referitoare la acordarea drepturilor de care beneficiați. Pentru aceasta, puteți completa formularul de cerere modificări de acordare beneficii sociale, la care veți atașa documentele corespunzătoare din Anexă”.
Cum și alocațiile de stat pentru copii sunt trecute în lista drepturilor bănești pentru care se poate solicita electronic să se efectueze modificări în ceea ce privește plata lor, zis și făcut.
O mare necunoscută
Am trimis în data de 4 mai la ambele adrese de poștă electronică menționate de Agenție (deh, am zis să fiu sigur), respectiv apismb@mmanpis.ro și petitii_apismb@mmanpis.ro o cerere în care solicit cât se poate de respectuos să mi se vireze alocațiile pentru copii într-un cont bancar.
Măcar pentru lunile care urmează, dacă nu se poate și pentru restanțele pe care nu le-am ridicat în martie și aprilie, aferente lunilor de plată februarie și martie.
Nu înainte să scanez, desigur, documentele solicitate în anexă și să le atașez la mailul trimis.
Azi este data de 15 mai și cererea a rămas la stadiul de mare necunoscută. Deși căsuța de e-mail nu m-a avertizat că ar fi vreo eroare cu mesajul trimis, eu nu am primit niciun fel de răspuns, nici măcar unul de curtoazie, în care să fiu informat că mailul a fost primit, că, eventual, cererea a primit un număr de înregistrare.
Nici măcar de un refuz al cererii nu fac eu, simplu cetățean, pentru instituțiile statului modernizate și digitalizate perpetuu în ultimii 30 de ani și mai abitir în anii din urmă.
Am încercat și prin telefon
Înainte să mă apuc să scriu acest material, care mai degrabă este expresia amuzamentului decât a neputinței sau a revoltei, pentru că, sincer să fiu, mă cam așteptam la asta, am încercat să mă informez și telefonic cu privire la stadiul micii mele cereri, cu care sper că nu am deranjat prea tare.
Nicio surpriză: în jurul orei 14:00, pe telefonul fix pus la dispoziție de Agenție nu răspundea nimeni, iar cel mobil era indisponibil.
Vreau să îi comunic doamnei ministru Violeta Alexandru că urmăresc asiduu activitatea domniei sale de pe pagina de Facebook, deh, meseria.
Apreciez enorm că activitatea instituțiilor statului, inclusiv comunicarea, au fost supuse unui amplu proces de digitalizare.
Îmi cer scuze pentru mica mea cerere, trimisă pe e-mail. Probabil că nu m-am ridicat la nivelul de digitalizare și la profesionalismul impuse de domnia sa instituțiilor din subordine.
Am greșit eu pe undeva.