IMM pot economisi mii de dolari din soft

Pentru firmele care au pana la noua angajati si venituri de maximum 100.000 euro anual, din punct de vedere fiscal este mult mai simplu: contabilii nu mai trebuie sa calculeze 25% din profit si nici sa-si bata capul cu cheltuieli deductibile sau nedeductibile.Florin Cadar, director economic la societatea de expertiza contabila Camexim Servicii, care utilizeaza un soft de contabilitate produs de Ciel, spune ca, spre deosebire de vechiul sistem cand se lucra cu aproximativ 20 de conturi de cheltui

Pentru firmele care au pana la noua angajati si venituri de maximum 100.000 euro anual, din punct de vedere fiscal este mult mai simplu: contabilii nu mai trebuie sa calculeze 25% din profit si nici sa-si bata capul cu cheltuieli deductibile sau nedeductibile.
Florin Cadar, director economic la societatea de expertiza contabila Camexim Servicii, care utilizeaza un soft de contabilitate produs de Ciel, spune ca, spre deosebire de vechiul sistem cand se lucra cu aproximativ 20 de conturi de cheltuieli, acum se foloseste doar contul 658, in care se trec cheltuielile de exploatare (chirii, reparatii, consumabile etc.).
Adrian Lisman, director de marketing la firma Wizrom care produce solutia de contabilitate Wizcount, spune ca softul trebuie doar reconfigurat fie de catre beneficiar, fie cu asistenta furnizorului. Important este ca in nici una dintre situatii, patronul nu trebuie sa scoata bani din buzunar.
De cele mai multe ori insa, microintreprinderile isi tin contabilitatea prin firme specializate, problema adaptarii softului intrand in grija acestora. De exemplu, Camexim Servicii lucreaza cu mai multi clienti mici, pentru un tarif lunar de 50 USD. Microintreprinderile nici nu isi permit mai mult, ca sa nu mai spunem ca in multe situatii acestea nici nu folosesc softuri specializate, preferand sa recurga la serviciile unui contabil pensionar care se multumeste cu 500.000/ luna pentru „cearsafurile” de hartie A3 pline cu calcule.
O alta varianta este si folosirea unui soft conceput de vreun prieten care se pricepe la programare, situatie in care adaptarea solutiilor la noile standarde contabile nu poate costa prea mult.
„Dupa ce te obisnuiesti cu un soft de contabilitate, e greu sa-l schimbi. In timpul anului fiscal nici nu se pune problema de asa ceva, insa nici la trecerea dintr-un an in altul nu e bine sa-ti schimibi softul, pentru ca arhivele trebuie sa fie compatibile cu noile programe, lucru care nu se prea intampla. Cel mult poti face un upgrade”, adauga Florin Cadar.
543 sau „cinci la pretul a trei”
In afara de solutii software, o companie are nevoie si de infrastructura. Daca la nivel de intreprindere mica lucrurile nu sunt prea complicate din acest punct de vedere, pentru firmele mijlocii, infrastructura reprezinta o problema.
Desi investitiile IMM-urilor in IT sunt destul de mici, furnizorii de soft au lansat oferte avantajoase pentru acestia. Este si cazul Microsoft Romania, care lucreaza cu 1.000 de reselleri si 80 de parteneri certificati, precum Bit Software Brasov, Online Services Buzau, Scala Business Solutions, GeCad, Net Brinel Computers Buzau sau Radix Bucuresti.
In martie 2001, a fost lansat pachetul Small Business Sever 2000, care include Windows 2000 Server (pentru fisiere si imprimare), Exchange 2000 Server (pentru mesagerie si colaborare) si Internet Security and Acceleration (ISA) Server (pentru conectare performanta la Internet). In pachet, cele trei servere costa 1.500 USD, fata de 5.000 USD, cat ar costa luate separat. „Din martie 2001, am vandut 300 de pachete Small Business Sever”, spune Paul Miches, Small & Medium Enterprise Manager in cadrul Microsoft.
La nivel de statie de lucru, Microsoft deruleaza pana la sfarsitul lui februarie un program de leasing creat, de asemenea, special pentru IMM-uri. O firma mijlocie cu cel putin zece statii de lucru poate inchiria pe o perioada de trei ani si, ulterior, cumpara sistemele de operare, softurile din suita Office si licenta de acces la servere (Client Access License-CAL), pentru 10.110 USD, in vreme ce achizitionarea directa ar costa 13.980 USD. Deci o economie de 3.870 USD, care pentru o firma mijlocie conteaza.
In plus, fiind vorba de un contract in leasing, compania are posibilitatea sa-si treaca ratele lunare pe cheltuieli, care sunt deductibile din suma impozabila. Pana la 28 februarie, in oferta este inclusa si o reducere suplimentara de 18%.
Tot pana la sfarsitul lui februarie, IMM-urile care vor sa achizitioneze direct licente de Office XP Pro in limba romana beneficiaza de oferta 543, adica Five Fo(u)r Three (cinci la pretul a trei). Economia astfel facuta este de 100 USD/licenta. Oferta se adreseaza cu precadere intreprinderilor mici, deoarece achizitionarea pachetului nu se poate face decat o singura data.