IMM-urile în focus. Florin Jianu, președinte Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), a deschis evenimentul subliniind că digitalizarea este un factor-cheie în dezvoltarea e-commerce în rândul antreprenorilor, iar IMM-urile au nevoie de sprijin în acest demers.
“Deși IMM-urile au resurse și capacitate umană limitate, nouă din zece consideră că procesul de digitalizare este foarte important pentru dezvoltarea companiei. Totodată mai mult de jumătate dintre angajații IMM-urilor văd procesul de digitalizare ca pe o oportunitate și nu ca pe o amenințare. Digitalizarea instituțiilor statului, acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuieli cu digitalizarea și finanțarea de cursuri de perfecționare în domeniul digitalizării pentru angajați se numără printre principalele nevoi ale antreprenorilor în domeniul digitalizării”, a spus Jianu.
“Din analizele noastre digitalizarea este și un cost, fie că vorbim despre un cost de conformare, fie că unul ce ține de resursa umană, și atunci trebuie să identificăm resurse financiare pentru a susține IMM-urile în cadrul procesului de transformare digitală”, a mai spus acesta.
CNIPMMR a fost înfiinţat în anul 1992 şi este o confederaţie patronală, reprezentativă la nivel naţional. CNIPMMR asigură reprezentarea unitară a intereselor IMM-urilor şi a mişcării patronale a IMM-urilor la nivel naţional şi european.
Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), a făcut o radiografie a sectorului de e-commerce la nivelul anului trecut, remarcând că peste 68% dintre utilizatorii de Internet au realizat cel puțin o comandă online, cumpărând aproape orice și mai ales articole de uz zilnic, categorie cu vânzări în creștere pe platformele online.
“România a făcut mari progrese în ce privește penetrarea comerțului online, iar acest lucru se datorează serviciilor și infrastructurii pe care companiile și firmele de curierat le-au creat în ultimii ani. De pildă, deja este un standard aici să primești comanda într-o zi-două, pe când în Europa poate dura și șapte zile până este predată curierului. Cu toate acestea, doar 12% dintre IMM-urile românești realizau vânzări online la nivelul anului 2021, când au fost publicate aceste date, față de media Uniunii Europene, iar media cifrei de afaceri rezultate din comerț online era de 7% versus 12% media UE. Totodată, doar 4% dintre companiile românești realizau vânzări transfrontaliere online. Marele avantaj economic al comerțului online este acela că deschide afacerea către milioane sau zeci de milioane de posibili cumpărători nu doar în România, ci și din străinătate”, a spus Pelivan.
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.
Oana Antohe, senior director eMAG Marketplace a subliniat, la rândul său, că piața căreia se adresează eMAG prin Marketplace-ul său este o una în dezvoltare, ceea ce înseamnă că este un moment foarte bun de a începe un business online și să faci, ca IMM care vinde produse în România, trecerea spre online și spre regiunea Europei de Sud-Est, una cu un potențial de creștere ridicat în următorii cinci ani. Un IMM din România care ar trece acum în online ar crește mult mai mult decât dacă acel antreprenor ar debuta pe o piață mai matură din regiunea Europei Centrale și de Est, precum cea din Polonia.
“Vânzarea prin intermediul unui model de tip Marketplace ajută foarte mult afacerile să se dezvolte, iar noi avem un pachet de cinci programe care pot să susțină o creștere accelerată a afacerilor în online: Genius este programul care le aduce clienților livrare gratuită și oferte exclusive, iar sellerilor care își aduc produsele în program le dublează rata de conversie; eMAG Ads este serviciul de tip pay-per-click, prin intermediul căruia sellerii își cresc numărul vizitelor pe pagina de produs și le poate aduce acestora o vizibilitate cu peste 40% mai mare. De asemenea soluția noastră de Fulfilment le permite sellerilor să aducă produsele în depozitul eMAG, ajutându-i să scaleze afacerea și să își mențină costurile scăzute, lăsându-le mai mult timp pentru strategia comercială. Programul cross-border le aduce sellerilor vânzări suplimentare de 37% și posibilitatea de a ieși pe piețele din Bulgaria și Ungaria. Tuturor acestor programe li se adaugă campaniile pe care eMAG le dezvoltă și care pot genera vânzări de trei-patru ori mai mari pentru antreprenorii care participă la ele, lună de lună. Încurajăm orice retailer care își dorește să crească să testeze aceste servicii pe care le oferim în toate cele trei țări în care activăm”, a conchis Antohe.
eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde.
Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful).
Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea.