Această tendinţă de creştere arată un interes din ce în ce mai mare al IMM-urilor pentru IT, pe măsură ce devin conştiente că soluţiile software le pot asigura avantajul competitiv necesar în condiţii dificile de piaţă.
Motivul pentru care există totuşi o diferenţă între marile companii care folosesc pe scară largă soluţiile software pentru afaceri a fost dictat, multă vreme, de puterea întreprinderilor mici şi mijlocii, care nu îşi permiteau să investească bani, timp şi resurse în astfel de soluţii. Între timp, dezvoltatorii şi furnizorii de IT au făcut şi ei un pas înainte şi, concomitent cu actualizări ale soluţiilor, au început să renunţe la modelul de business bazat pe licenţe, îndreptându-se către un model care are la bază abonamentul lunar, mai la îndemâna companiilor mai mici, şi către platforme mai accesibile, cum sunt cele de tip Cloud.
La nivel regional, SoftOne Technologies a raportat o creştere de 300% a numărului de instalări în Cloud în primele cinci luni din 2014, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2013, ajungând la peste 1.000 de instalări de acest tip. Dintr-un număr total de 12.000 de instalări, 40% sunt pe bază de abonament, dintre care 25% sunt în Cloud, şi 60% presupun licenţe. În ceea ce priveşte clienţii companiei, 15% îi reprezintă firmele cu 1-10 angajaţi, 40% cele cu 11-100 angajaţi, 25% cu 101-500 angajaţi şi 20% companiile cu peste 500 de angajaţi, în domenii precum distribuţie, producţie, servicii, inginerie, retail, ospitalitate.
SoftOne România şi-a lansat operaţiunile pe piaţa locală în 2013, ca filială a uneia dintre cele mai dinamice companii din Sud-Estul Europei – SoftOne Technologies, cu sediul în Atena, Grecia, prezentă cu încă un birou în Salonic. AGERPRES