IMM-urile nu sunt atrase de fondurile europene

Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) au aplicat, în ultimele şase luni (octombrie 2014 - martie 2015), într-o proporţie net inferioară celei a corporaţiilor pentru accesarea de fonduri europene, relevă datele unui sondaj referitor la accesul la finanţare al companiilor nefinanciare din România şi capacitatea acestora de a face faţă unor condiţii financiare nefavorabile publicat, marţi,de Banca Naţională a României (BNR).

Potrivit studiului citat de Agerpres, "apelarea la fonduri europene se menţine la un nivel foarte scăzut, dar se observă o creştere a ponderii companiilor cărora le-au fost rambursate astfel de fonduri în perioada octombrie 2014 – martie 2015, faţă de semestrul precedent".

În ceea ce priveşte demersul de a accesa fonduri europene, numărul dosarelor cu aviz favorabil este relativ asemănător cu cel din exerciţiul precedent.

"Analiza după dimensiunea firmei pe acest aspect relevă o situaţie asemănătoare cu cea din semestrul anterior. Ponderea IMM-urilor care au aplicat în ultimele şase luni pentru accesarea de fonduri europene este net inferioară ponderii corporaţiilor. Firmele exportatoare au solicitat şi au primit aprobări, respectiv celor din agricultură le-au fost rambursate fonduri europene în proporţii mai ridicate decât în cazul altor categorii de firme, în perioada octombrie 2014 – martie 2015", informează sondajul BNR.

Sondajul privind accesul la finanţare al companiilor nefinanciare din România şi capacitatea acestora de a face faţă unor condiţii financiare nefavorabile (FCNEF) surprinde opiniile sectorului real cu privire la cele mai presante probleme în desfăşurarea activităţii, disponibilitatea şi evoluţia surselor de finanţare, rata de succes în accesarea finanţării de la bănci şi IFN şi în accesarea fondurilor europene, relaţia firmelor cu băncile şi IFN, percepţia privind costul finanţării, nivelul maxim suportabil privind rata dobânzii şi efectele unor posibile evoluţii nefavorabile ale ratei dobânzii, percepţia asupra implicaţiilor unei posibile aprecieri/deprecieri a monedei naţionale etc.

Analiza este realizată pe baza răspunsurilor companiilor la sondajul menţionat, perioada investigată fiind octombrie 2014 – martie 2015.
Sursa: Agerpres