"IMM-urile care fac comerţ internaţional sunt mai încrezătoare şi este mai probabil să crească numărul locurilor de muncă: 50% dintre cei care fac comerţ în comparaţie cu 43% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa stării actuale a afacerii lor. 70% dintre cei care fac comerţ în comparaţie cu 62% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa perspectivelor viitoare ale afacerii lor", se arată în document.
Conform sursei citate, mai mulţi dintre cei care fac comerţ decât cei care nu fac (26% vs. 14%) au declarat că au creat locuri de muncă în ultimele şase luni şi intenţionează să creeze şi în următoarele şase luni (49% faţă de 32%), scrie Agerpres.
"Pentru IMM-urile care exportă, comerţul se află la baza modelelor lor de afaceri şi a succesului: între IMM-urile exportatoare, 3 din 10 (35%) raportează că mai mult de 25% din veniturile lor provin din comerţul internaţional. Aproape jumătate din IMM-urile care exportă (43%) raportează că mai mult de 75% din vânzările lor la nivel internaţional depind de instrumentele online. 59% dintre exportatori sunt de acord că utilizarea instrumentelor online pentru vânzarea la nivel internaţional le-a crescut veniturile", informează sursa citată.
Potrivit studiului, cu toate acestea, comerţul internaţional reprezintă o provocare pentru IMM-uri, doar o mică parte dintre acestea având activitate comercială la nivel internaţional (25%).