”Piața e deschisă la tot felul de concepte, e o diversitate. Azi, ne putem gândi la orice, pornind de la o aplicație și până la a deschide cu meniuri de dietă. Iar dacă ne uităm la o logică a afacerilor, apar și întrebări de genul: de ce ar cumpăra cineva meniurile de dietă; dacă există public, cât ar putea să plătească; cum facem ca acest business să fie unul viabil. În general, când dezvolți un concept nou, trebuie să pleci de la tine și de la nevoile tale”, a spus Dragoș Petrescu.
Bineînțeles că este necesar și un studiu amănunțit al pieței, să știi dacă locul unde vrei să deschizi îți oferă sau nu o chirie bună. După ce structurezi conceptul, este indicat să alegi cel mai bun loc unde să închiriezi. Cum faci lucrul acesta? ”Verifici dacă acolo e vad, numeri potențialii clienți, cei care trec pe acolo”.
”Dacă mergi la un agent imobiliar, acesta o să îți spună că pentru locul respectiv se mai bat câțiva. Dar e o mare capcană. Nu mai suntem în 2008, când luai orice pe Magheru cu chirie de 12.000 euro și intrai în faliment”, a punctat Petrescu.
Acesta a mai spus că, în domeniul Horeca, o mare rată de insucces este cauzată de locul ales. Iar în momentul în care începi să îți revii, vine proprietarul de la care ai închiriat și îți zice: ”Wow, ce profit faci! Cum am putut să-ți las chiria la 3.000 de euro? Acum, dacă vrei cu 5.000 de euro… Îți merge bine aici”, a adăugat Petrescu. În opinia acestuia, proprietarul din domeniul imobiliar nu știe ce e aia Horeca. Vede clienți mulți, mașini scumpe și crede că e plin de bani acolo.
Mai mult, este foarte important ca atunci când un antreprenor din domeniu dorește să închirieze spațiu într-o clădire veche, să verifice starea clădirii, în Centrul Istoric foarte multe clădiri fiind în pericol de prăbușire. ”Și, dincolo de faptul că nu ești în siguranță, instituțiile statului te vor stresa cu amenzi și cu șpăgi”, a completat omul de afaceri.