Imperative pentru succes

Într-o epocă în care competiţia în toate sectoarele şi la toate nivelele pieţelor financiare este din ce în ce mai acerbă devine un imperativ pentru toţi cei implicaţi în acest carusel stabilirea unor strategii detaliate, menite să facă faţă dimensiunilor mereu în schimbare ale peisajului comercial al serviciilor financiare. Livrarea de valori şi nevoia de competenţă la nivel individual, corporativ, economic şi de reglementare ar trebui să constituie obiectivele maj

Într-o epocă în care competiţia în toate sectoarele şi la toate nivelele pieţelor financiare este din ce în ce mai acerbă devine un imperativ pentru toţi cei implicaţi în acest carusel stabilirea unor strategii detaliate, menite să facă faţă dimensiunilor mereu în schimbare ale peisajului comercial al serviciilor financiare.

Livrarea de valori şi nevoia de competenţă la nivel individual, corporativ, economic şi de reglementare ar trebui să constituie obiectivele majore ale pieţei financiare româneşti pentru perioada imediat următoare.

Liderii şi profesioniştii de vârf vor trebui să fie primii care să dea semnalul către această nouă abordare pentru că aceştia sunt cei mai în măsură să ştie că viitorul depinde de ceea ce întreprind ei în prezent. Şi nu vorbesc aici atât despre o precizare a viitorului, cât despre imaginarea şi crearea lui.

Creşterea calităţii şi a diversităţii serviciilor, în paralel cu nevoia din ce în ce mai mare de volume, va fi dificil de gestionat fără accesarea unui sistem de valori şi a unor norme de conduită care să orienteze indivizii şi corporaţiile, în egală măsură, spre această viziune.

În ziua de azi, afacerile nu mai sunt afaceri, cât sunt bătălii între competenţe.

Clienţii instituţiilor financiare nu mai sunt simpli clienţi, sunt cumpărători de soluţii financiare. Filosofia clientului va conduce şi aceste pieţe şi mă refer aici la faptul că nu clientul va fi acela care va alerga în căutarea unei soluţii sau a unui produs, ci produsul potrivit după el.

Maniera şi viteza cu care se vor produce aceste schimbări la nivel individual şi la nivelul societăţilor va influenţa decisiv ierarhiile, fie că vorbim despre bănci, asigurări, pensii private, fonduri de investiţii, fie de burse.

Crearea unui model cultural care să îmbrăţişeze schimbarea, să cultive competenţa, inovaţia şi creativitatea reprezintă o provocare căreia va trebui să-i facem faţă în viitorul apropiat.

Competiţia competenţelor în această piaţă. Iată spre ce trebuie să ne îndreptăm!

Nicolae Muşat este director general City Insurance