Imperiul Leilor ia cu asalt piața media! Prima emisiune care sare în ajutorul antreprenorilor

Imperiul Leilor ia cu asalt piața media! Prima emisiune care sare în ajutorul antreprenorilor
Imperiul Leilor este noua emisiune marca Pro TV care va începe să fie difuzată începând cu 12 februarie. În cadrul acestei emisiuni mai mulți antreprenori își prezintă ideea de afaceri iar dacă aceasta este bună, unul dintre cei cinci ”lei” va investi în aceasta.

Cine sunt cei cinci investitori din cadrul emisiunii numiți și ”lei”

Concurenții își prezintă ideile în fața lui Cristian Onețiu, Dragoș Petrescu, Daniela Marișcu, Mohammad Murad și în fața Monicăi Cadogan. Aceștia sunt cunoscuți pentru succesul răsunător pe care l-au avut în afaceri. Având în vedere că aceștia nu sunt foarte cunoscuți printre oamenii de rând, vom începe prezentarea în rândurile de mai jos:

Cristian Onețiu

Este unul dintre cei cinci investitori care îi vor ajuta pe oamenii cu idei mărețe să se pună pe picioare. Acesta este un antreprenor de succes care se află în Top 300 Capital – Cei mai bogați români.

Cu o valoare estimată între 21 și 23 de milioane de euro, Cristian Onețiu este co-fondator, LifeCare, cea mai mare companie românească din industria de vânzări directe, cu 40.000 de distribuitori și cu o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro și BioLogistic, devenită cea mai mare companie de distribuție de alimente bio, în lanțurile de retail.

În plus, unul dintre proiectele de care este mândru și pe care îl consideră una dintre cele mai mari realizări din 2019, în calitate de business mentor, este demararea comunității ScaleUp 1.000, un sistem integrat de Learning Management System pentru antreprenorii ScaleUP. Comunitatea înregistrează deja 300 de membri, iar investiția antreprenorului român în dezvoltarea platformei se ridică la 150.000 de euro.  Tot din această zonă, Cristian Onețiu oferă consultanță și este board advisor pentru companii românești ce au depășit 10 milioane de euro venituri anuale și își doresc să profesionalizeze afacerea pentru scalare globală.

După ce a investit în anii precedenți în tehnologie, anul acesta Onețiu își propune să  investească în domeniile food, fashion, sănătate, inclusiv device-uri care pot crește starea de bine, longevitate și educație. Ultimul domeniu este, în mod particular, vizat de Cristian Onețiu care consideră că o educație solidă este unul dintre cele mai importante aspecte pentru a atinge succesul. Pasionat de lectură, el își împarte timpul liber între cărți de business și cele de filosofie și dezvoltă în continuare programe pentru Fundația Life Care, care de 9 ani este implicată în educația tinerilor între 14 și 18 ani, în tabere anuale de antreprenoriat.

El a demarat de curând și asociația Global Pet Savers care își propune să salveze peste 10.000 de animale abandonate și să găsească soluții sustenabile pentru adopția acestora, urmând ca în acest an să lanseze și o aplicație mobilă integrată.

”Cei care nu încearcă văd doar riscul. Ceilalți văd și altceva.”

Dragoș Petrescu

Antreprenorul a pornit de jos: obișnuia să vândă ziare în Piața Universității iar acum deține unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante și cafenele din România, City Grill. În 2019, cifra de afaceri era de 40 de milioane de euro.

Dragoș Petrescu a decis, de 2 ani, să păstreze doar poziția de Președinte, CEO fiind partenerul său. Motivul pentru care a ajuns la această decizie? Dorește să aibă mai mult timp pentru a se concentra și a investi în afaceri cu potențial mare de dezvoltare.

Întrebat de capital.ro ce fel de idei dorește în cadrul acestei emisiuni, Dragoș Petrescu a răspuns că nu caută idei. Caută în primul rând oameni care sunt capabili să ducă o idee la bun sfărșit, oameni care au un caracter potrivit cu al lui.

Din punctul de vedere al sumei pe care dorește să o investească acesta a declarat că nu s-a gândit la o sumă anume însă, în antreprenorii pe care i-a ales în această emisiune a investit mai mult de un milion de euro.

Dragoș Petrescu a declarat pentru capital.ro că sunt două motive principale pentru care a decis să se alăture proiectului Imperiul leilor. Primul dintre motive, cel care îi dă satisfacție lui Dragoș Petrescu, este ajutorul pe care îl acordă antreprenoriatului din România. Prin ajutorul acordat dorește ca antreprenoriatul românesc să crească, dorește să îi ajute pe acei antreprenori care nu reușesc singuri să își transforme visul în realitate.

Cel de-al doilea motiv pentru care a ales să participe la acest proiect este de natură socială. Dragoș Petrescu este o persoană căreia îi place să comunice cu ceilalți oameni, dorește să descopere noi caractere și să afle mai multe despre participanții acestei emisiuni. În același timp, acesta este curios să afle cum au gândit antreprenorii participanți o idee și cum au ajuns la ideea respectivă, având în vedere că unii dintre ei au experiență de un an sau doi în antreprenoriat.

Am ajuns antreprenorul de astăzi cu multă muncă și, mai ales, curaj în business și în luarea deciziilor. Până să investesc timp și energie în compania pe care o am acum, am încercat și am avut curaj să mă implic în multe domenii: de la tarabe în piețe, în care expuneam peste 200 de produse, și până la conducerea unui restaurant american de tip fast food în programul de franciză. Sunt un om al oamenilor și investesc timp și încredere în ei.”

Daniela Marișcu

Daniela Marișcu face parte din echipa de investitori din noua emisiune de la PRO TV! Este CEO și acționar Aqua Azur, companie care se ocupă de proiectarea și construirea de piscine premium și aqua parcuri.

Cu un portofoliu de peste 5 hectare de piscine și peste 10 kilometri de tobogane acvatice construite, Daniela creează viitorul bucuriei prin partenerii francizați oriunde în Europa de Sud-Est.

Totodată, pasionată de domeniul IT și înțelegând nevoia de confidențialitate și securitate a oamenilor, investește în YooSend, aplicație de cloud care concurează la nivel mondial cu cele mai cunoscute aplicații de acest tip din industrie.

”Atunci când mi-am început drumul ca antreprenor, am avut o idee simplă, dar completată de o dorință de a face mereu mai mult, de a mă provoca singură la orice pas. Este un mic secret al succesului, așa că vreau să văd această determinare și la cei care își doresc ca visul lor să fie finanțat în emisiune.”

Mohammad Murad

Mohammad Murad a apărut în Capital Top 300 – Cei mai bogați români ediția din 2018. Acesta este cunoscut ca fiind cel mai mare investitor din turismul românesc. Deși a studiat medicina în țara noastră, după doar câțiva ani în care a profesat în domeniul sănătății, acesta a decis să intre în lumea afacerilor.

La început s-a ocupat cu comerțul cu produse din Liban apoi a deschis primul restaurant Spring Time. Nu a durat mult până când acesta a reușit să aibă un adevărat lanț de restaurante.

”În 1992, am deschis primul Spring Time în Piața Victoriei. După primul restaurant, a urmat al doilea, apoi altul și apoi altul.”, a explicat Murad.

Anul acesta se împlinesc 28 de ani de la înființarea Spring Time, o rețea de peste 10 restaurante în București și pe litoralul Mării Negre. De la restaurante, următorul pas l-a făcut în industria hotelieră. Mai exact, în 1998 a preluat pachetul majoritar de acțiuni la Perla Majestic. 7 ani mai târziu a înființat Phoenicia Hotels, care se află într-o continuă dezvoltare.

Muhammad Murad deține aproape 4.000 de locuri de cazare pe litoral, în mai multe hoteluri din Năvodari, Mamaia, Jupiter, Olimp și Neptun. După ce a achiziționat cu 10 milioane de euro complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere din Olimp, Murad a anunțat că va investi în jur de 15 milioane de euro. În același timp, omul de afaceri a preluat și o altă emblemă a turismului românesc, hotelul Lido din București.

Întrebat de către capital.ro ce fel de idei caută în această emisiune, acesta a declarat, la fel ca și colegul său, Dragoș Petrescu, că nu caută idei ci oameni. Acesta a declarat că a investit mai mult în oameni decât în afaceri. Motivul este unul simplu, deși ideea contează de cele mai multe ori, omul din spatele ideii contează și mai mult.

Din punct de vedere financiar, antreprenorii care au venit în cadrul emisiunii Imperiul leilor, l-au convins pe Muhammad Murad să investească în ideile lor aproximativ 3-4 milioane de euro.

Murad consideră această emisiune ca o provocare pentru el și a ales să participe la această emisiune pentru a avea parte de altceva. Prezența lui la Imperiul leilor este datorată de părerea lui față de această emisiune – pentru Murad, Imperiul leilor este o emisiune interesantă.

Un alt motiv pentru care se află la această emisiune este dorința de a ajuta persoanele care caută o soluție, aceasta fiind una dintre laturile sociale la care acesta ține cont.

Țin întotdeauna cont de valorile morale și cele materiale. Le păstrez și respect pe fiecare în parte, le folosesc în proporție corectă și țin întotdeauna la latura umană a celor din jurul meu. Eu am ajuns om de afaceri fără să-mi dau seama, dar am ținut pasul. Mă consider ca un pictor, îmi place să pictez afacerile așa încât să fie pe placul tuturor, iar asta e ceea ce aștept  și de la concurenți.”

Monica Cadogan

Unul dintre investitorii care vor trebui să fie convinși pentru a finanța aceste afaceri este Monica Cadogan, CEO al companiei Vivre, cel mai mare brand de home-deco din sud-estul Europei.

În cei 7 ani de la lansarea companiei, Monica Cadogan a reușit să construiască un business de succes în nouă țări din sud-estul Europei, printre care se află Bulgaria, Ungaria, Croația și Polonia.

Mamă a patru copii, Monica reprezintă antreprenorul model care combină cu naturalețe rolul de mamă și cel de lider în afaceri. Crede despre ea că este un maratonist și are talentul de a demonstra că nimic nu e imposibil atunci când ai un plan și îți dorești cu adevărat să îl duci la capăt. Televiziunea este o nouă provocare pentru Monica, pe care o acceptă cu brațele deschise.

Când vorbim despre un business de succes, nu există idei bune sau rele, există doar planul potrivit, pe care trebuie să îl construiești și să îl duci la bun sfârșit. Un antreprenor trebuie să fie asemenea unui alergător de cursă lungă, adică să fie pregatit atât mental, cât și fizic pentru maratonul învățării. Pentru mine participarea la Imperiul Leilor vine la pachet cu mult entuziasm. Cât despre misiunea mea, pot spune că sunt gata să demonstrez că nimic nu este imposibil!

Despre emisiunea Imperiul leilor

Tinerii antreprenori care doresc să vadă cum ideea lor de afaceri prinde contur sau cei care vor să-şi dezvolte afacerile existente, trebuie să pregătească  un plan pe care să-l susțină în fața unui grup de potențiali investitori, format din oameni de afaceri români care și-au demonstrat deja abilitățile în business-uri de succes.

Acești tineri antreprenori au sarcina extrem de dificilă de a convinge unul sau mai mulți potențiali investitori să aloce suma necesară pentru finanțarea proiectului propus. Cum orice investiție presupune și riscuri, investitorii vor analiza din toate punctele de vedere proiectele propuse.

Tinerii antreprenori au sarcina, deloc ușoară, de a-i convinge pe investitori cu planuri și cifre de afaceri bine documentate, dar în același timp vor trebui să poată gestiona discuția cu aceștia, să răspundă provocărilor care le vor fi aduse și să demonstreze că sunt suficient de puternici să pună în aplicare planul de business.

Imperiul Leilor este un format de televiziune care duce tensiunea la un nivel extrem de ridicat și este produs în peste 30 de țări: Statele Unite ale Americii, Germania, Spania, Portugalia, Japonia, Australia sau Israel, ajungând astfel pe toate continentele. Formatul îi pune pe oamenii de afaceri de succes să descopere o idee bună de afaceri, să simtă potențialul ei și să lupte ca niște lei ca să câștige supremația asupra propunerii respective. Dar nu puțini vor fi cei care vor plecă acasă fără a obține finanțarea dorită.

 

Primul concurent de la Imperiul Leilor s-a ales deja cu un ajutor din partea unuia dintre cei cinci investitori

Un preot misionar din județul Cluj i-a impresionat pe antreprenorii de la Imperiul Leilor. Dinu Criste, căci acesta este numele lui, este un preot fără parohie, din satul Sâncraiu, județul Cluj,

a fost întotdeauna un om întreprinzător. Fiindcă a făcut mereu lucrarea Domnului, aceea de a propovădui Cuvântul Său și fericirea, preotul a hotărât să pună aceeași rețetă și în lucrurile pământești.

A deschis un atelier de producție a ciocolatei, după rețete belgiene, chiar în satul Sâncraiu. A vrut de la început să creeze un produs premium, de lux, așa că a introdus în compoziție ingrediente dintre cele mai exclusiviste. Cum este și cannabisul (Cannabis sativa), planta care azi este intens utilizată în scop medicinal în state precum SUA și Canada.

Dinu Criste s-a înscris la Imperiul Leilor pentru a solicita antreprenorilor sprijiin financiar în vederea dezvoltării afacerii sale. Preotul ciocolatier a mizat pe 100.000 de euro, bani pe care voia de multă vreme să-i atragă pentru creșterea notoriertății produsului său și pentru creșterea capacității de producție.

„Estimăm, odată cu creșterea notorietății, și creșterea volumelor de vânzare”, a spus preotul Dinu Criste în fața celor 5 antreprenori de la Imperiul Leilor. Prezentarea afacerii sale s-a făcut live, miercuri la prânz, în cadrul unui eveniment de lansare a show-ului care va debuta la PRO TV.

Pe lângă întrebările legate de cum vede el dezvoltarea afacerii sale și perioada de amortizare a investițiilor, părintele a fost provocat să dezvăluie cum va putea împăca cele două joburi ale sale, slujirea lui Dumnezeu și dezvoltarea afacerii sale.

„Fiind un preot misionar, nearondat unei parohii, găsesc timp pentru afacere. Într-adevăr, nu lucrez 48 de ore din 24, dar lucrez șapte zile din șapte”, a spus Dinu Criste.

Cine este ”leul” care a avut încredere în proiectul preotului

Patru dintre cei 5 investitori de la Imperiul Leilor nu au fost convinși de viitorul afacerii sale și s-au retras. Unul singur a decis să riște și să-i acorde încrederea sa.

„Mă uit la produs, și mi-a plăcut la gust, mă uit la plan, și planul tău e simplu, dar n-am auzit de niciun plan de vânzare serios. Dar mă uit foarte mult și la om și văd că avem foarte multe valori comune”, i-a spus antreprenorul Cristian Onețiu înainte de a-i cere o cotă de 40% din afacerea cu ciocolată.

Preotul ciocolatier n-a cedat, considerând că 40% este o cotă prea mare. Însă, a fost dispus să renunțe la 25% din profit în schimbul investiției de 100.000 de euro.

Cristian Onețiu a bătut palma cu preotul ciocolatier, însă a cerut ca marile decizii de business să fie luate împreună cu el.

Mai mult, pentru creșterea notorietății ciocolatei, Cristian Onețiu s-a înțeles cu alți doi investitori de la Imperiul Leilor (Mohammad Murad și Dragoș Petrescu) să găzduiască evenimente de promovare a produselor.

Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook