Pentru a vota, toți românii trebuie să aibe buletinul valabil, astfel, în cazul în care un bucureștean se confruntă cu o astfel de problemă, PMB vine cu o soluție.

Primăria Municipiului Bucuresti, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, împreună cu serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6, vine în sprijinul cetățenilor municipiului București şi asigură un program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, în conformitate cu  prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se arată într-un comunicat al PMB.

Potrivit sursei citate, în zilele de sâmbata şi duminică (5-6 decembrie), programul de lucru al serviicilor publice locale comunitare de evidenţă a persoanelor aferente celor 6 sectoare va fi următorul:

  • Între orele 08.00-16.00 – în data de 05.12.2020 (sâmbătă)
  • Între orele 07.00-21.00 – în data de 06.12.2020 (duminică).

Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.

Cât costă eliberarea buletinului 

În ceea ce privește costul, contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei şi se achită astfel:

  • Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București – la ghișeul biroului de evidență a persoanelor;
  • Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 1 – online, pe site-ulGhișeul.ro / transfer bancar/ Internet Banking (se va prezenta la ghișeu chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate), fizic la Bănci, Oficii Poștale, în contul: RO05TREZ70121330208XXXXX CUI: 12293095 sau la:
  • Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 (Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1, Bucureşti);
  • – Centre Impozite si Taxe Locale Sector 1;
  • Adresă: Calea Grivitei nr. 208 – 210, Sector 1, Bucureşti ;
  • Adresă: Str. Pajurei nr. 13, Sector 1, Bucureşti;
  • Primăria Sectorului 1 București (Bd. Banu Manta nr. 9, Sector 1, Bucureşti).
  • Direcția Publică de Evidență a Persoanelor și Stare Civilă Sector 2 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 2;
  • Direcția de Evidența Persoanelor Sector 3 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor;
  • Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Sector 4 – la toate oficiile poştale de pe raza sectorului 4 și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4, precum și online, pe site-ul propriu (www.deps4.ro);
  • Direcția Evidența Persoanelor Sector 5 – la toate oficiile poştale, la filialele CEC Bank de pe raza sectorului 5,
  • Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 5,  precum și prin SMS la numărul scurt 7530;
  • Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Sector 6 – la ghişeele birourilor de evidenţă a persoanelor.

În situația în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovada adresei de domiciliu etc.), în conformitate cu prevederile art. 20 din actul normativ sus-menționat, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune 3 fotografii ¾ cm şi contravaloarea actului de identitate (1 leu), achitată în acelaşi mod ca în cazul cărţilor de identitate, se mai arată în comunicat.