Importatorii auto pregătesc artileria pentru ofensiva de toamnă

Piaţa auto din Romånia se va îmbogăţi în a doua jumătate a acestui an cu o mulţime de autoturisme noi, iar segmentul SUV pare a fi ţinta predilectă. În prima parte a anului, dealerii de maşini autohtoni au primit în showroomuri peste 20 de modele noi. Fie că a fost vorba de maşini mai ieftine, precum Dacia Sandero şi Logan Faza 3, fie de mai pretenţioasele Audi A4, Renault Laguna şi BMW X6, clienţii au avut de unde alege, indiferent de segment. După o vară ceva mai lin

Piaţa auto din Romånia se va îmbogăţi în a doua jumătate a acestui an cu o mulţime de autoturisme noi, iar segmentul SUV pare a fi ţinta predilectă.

În prima parte a anului, dealerii de maşini autohtoni au primit în showroomuri peste 20 de modele noi. Fie că a fost vorba de maşini mai ieftine, precum Dacia Sandero şi Logan Faza 3, fie de mai pretenţioasele Audi A4, Renault Laguna şi BMW X6, clienţii au avut de unde alege, indiferent de segment. După o vară ceva mai liniştită în privinţa lansărilor, apropierea toamnei pare să readucă efervescenţa pe o piaţă aflată în stagnare. Majoritatea importatorilor se pregătesc de o nouă ofensivă şi sunt gata să îşi garnisească magazinele de prezentare cu noutăţi care mai de care mai interesante, de la micuţul Opel Agila, la face-lift-ul Peugeot 407 sau noul Renault Symbol şi încheind cu Lancia Delta, Audi Q5 şi Hyundai Veracruz.

AutoItalia mizează pe Alfa şi Lancia

Reprezentantul industriei auto italiene în Romånia, importatorul AutoItalia, are în plan lansarea a două maşini aspiraţionale. Este vorba despre Lancia Delta şi Alfa Romeo MiTo (foto). Dacă primul model are fixată ca perioadă de intrare pe piaţă începutul lunii noiembrie, pentru noua Alfa, clienţii vor fi nevoiţi să aştepte, în cel mai bun caz, pånă în decembrie, dacă nu chiar pånă în ianuarie 2009. În ţările vest-europene, unde a fost deja lansat, modelul Lancia Delta are preţuri cuprinse între 20.000 şi 30.000 de euro şi are trei niveluri de echipare – Argento, Oro şi Platino. Frumosul model Alfa MiTo împarte unele elemente de structură cu Fiat Grande Punto. Preţurile orientative sunt ceva mai mici decåt ale modelului Lancia, între 14.500 de euro şi 20.000 de euro.

BMW reinventează luxul

Importatorul BMW Romånia începe luna septembrie cu prezentarea face-lift-ului pentru Seria 3 (foto). Noua variantă are ca elemente distinctive un design mai modern şi sportiv al caroseriei, dar şi modificări în habitaclu şi în privinţa motorizărilor. Modelul va putea fi comandat cu unul dintre cele nu mai puţin de zece propulsoare, dintre care cinci alimentate cu benzină şi cinci diesel.

În noiembrie, gama BMW din Romånia îşi va primi înapoi port-drapelul. Noul Seria 7 va avea probabil preţuri cuprinse între 78.000 de euro şi 110.000 de euro. Pe långă cele două modele BMW, importatorul are disponibil pentru comenzi, începånd cu luna august, stilatul Mini John Cooper Works cu un preţ de 28.893 de euro.

Renault aduce antidotul pentru Skoda

Importatorul Renault-Nissan Romånia va prezenta în această toamnă cåte două modele pentru fiecare marcă pe care o reprezintă. Cu siguranţă, cea mai importantă noutate va fi redesenarea modelului Symbol, actualul lider al pieţei importurilor. Primele informaţii despre noul model au fost date publicităţii cu cåteva zile în urmă, iar lansarea va avea loc la jumătatea lunii septembrie. Chiar şi pentru un neavizat, este limpede că noua variantă arată mult mai bine decåt cea anterioară şi intră în vånzare la momentul oportun pentru a contracara visurile de expansiune în Romånia ale mărcii Skoda. O altă noutate absolută pentru Romånia este lansarea crossover-ului Koleos (foto), primul vehicul de acest tip din istoria companiei franceze, dacă nu luăm în calcul şi bătrånul Scenic RX4. Despre acest model, revista Capital a prezentat informaţii detaliate odată cu lansarea mondială din Maroc.

Nissan, fratele japonez al celor de la Renault, pune pe piaţă o variantă alungită a modelului Qashqai. Tocmai pentru că are două locuri în plus, modelul poartă numele QashqaiĂ2. Spre sfårşitul anului va fi lansat şi noul Murano, un SUV de lux destinat în primul rånd pieţei americane.

Citröen la puterea a cincea

Citröen Romånia va lansa, în prima săptămånă din septembrie, modelul C5 (foto), despre performanţele căruia aţi putut deja afla informaţii din revista Capital, cu ocazia lansării internaţionale desfăşurată în luna martie la Lisabona. Noul C5 în versiunea berlină va fi disponibil în patru niveluri de echipare: X, Confort, Dynamique şi Exclusive şi va avea preţuri cuprinse între 19.190 de euro şi 32.320 de euro. Tot în septembrie, va intra pe piaţă şi noul Berlingo, atåt în versiunea destinată transportului de persoane, cåt şi în cea de marfă.

Un Opel agil de la GMSEE

După ce a prezentat în această vară noul design al modelului Chevrolet Aveo, care se doreşte un concurent serios pentru Dacia Sandero, General Motors Southeast Europe are pe lista de lansare încă două modele. Opel de această dată. Primul care va testa atracţia romånilor pentru maşini va fi noul Agila (foto), a cărui echipare de bază, Enjoy, va avea un preţ de pornire de 9.850 de euro. Conform importatorului, modelul Insignia va fi disponibil pentru comenzi din trimestrul IV al anului, iar primele maşini vor fi disponibile la dealeri din februarie 2009.

Hyundai vrea în toate clasele

Importatorul Hyundai Auto Romånia va pune sub presiune concurenţii de pe piaţa romånească cu două modele complet noi. În lunile octombrie şi noiembrie, va fi lansat, mai întåi, un SUV de mari dimensiuni numit Veracuz (foto), pentru ca, după numai cåteva săptămåni, să intre pe piaţă şi i20. Deşi nu sunt disponibile prea multe detalii în acest moment, poate fi spus că Veracuz va depăşi în dimensiuni actualul SantaFe, iar i20, după cum îl prezintă şi numele, se va încadra pe piaţă între i10 şi i30.

Mercedes aduce cavaleria grea

Importatorul mărcii Mercedes în Romånia va putea livra în septembrie primele unităţi ale modelului ML face-lift, pentru care listele de comenzi sunt deja deschise la dealeri. Preţurile de listă sunt între 51.717 şi 102.709 euro. Tot în această toamnă, dar în octombrie, vor fi livrate şi primele GLK-uri (foto), la preţuri cuprinse între 43.411 şi 45.791 euro.

O nouă faţă pentru Mazda BT50

Succesul repurtat la noi de Mazda în ultimii doi ani a atras atenţia mai marilor companiei, care au vizitat cu două săptămåni în urmă Romånia pentru a pune la punct strategia de dezvoltare a reţelei controlate de Mazda Motors CSEE din noua postură de actor important al pieţei. Deşi nu vin cu noutăţi foarte importante în această toamnă, japonezii mizează pe lansarea unor motoare diesel pentru cel mai nou model din gamă, 6, şi pe un face-lift al pick-up-ului BT50.

Cinci noutăţi de la Audi

Prima noutate a mărcii Audi, importată, alături de celelalte branduri ale grupului Volkswagen, de Porsche Romånia va fi un face-lift al modelului A3. După cum declară chiar reprezentanţii importatorului, toamna va debuta prin sportivitate, cu un nou RS6 Avant, la începutul lui septembrie, urmat la numai o lună de un face-lift al variantei de bază A6. Mult aşteptatul Q5 (foto) va fi disponibil din noiembrie, cu preţuri începånd de la circa 38.000 de euro, iar anul va fi încheiat în forţă cu lansarea motorizării V12 pentru imperialul Q7.

Ford Kuga, gata de drum

Romcar plănuieşte cu grijă lansarea crossover-ului Ford Kuga (foto), pentru ultimul trimestru al acestui an. Pe långă designul avangardist, acest vehicul îşi va îmbia clienţii cu motoare economice şi fiabile şi cu un comportament rutier peste medie. În Vest, preţurile sunt cuprinse între 25.500 de euro şi 31.000 de euro.

Trust Motors  încheie anul cu Peugeot 308 SW

Importatorul Trust Motors are trei noi modele de prezentat romånilor. Primul va fi noul Partner, atåt în versiunea pentru marfă, cåt şi în cea pentru persoane. Preţurile se înscriu în intervalul 14.418 – 17.435 euro. În septembrie, va urma face-lift-ul pentru 407 (foto), iar în lunile următoare va fi lansată şi versiunea sport-wagon a modelului 308.