Importatorii nu au succes cu clasa mini

La aceasta clasa si la nivelul intregii piete, s-au vandut in aceasta perioada un numar de 3.951 de unitati. Cifra reprezinta un procentaj de doar 7,5% din totalul autoturismelor comercializate pe primele noua luni, si reflecta interesul scazut al cumparatorilor romani pentru masinile de mic litraj. Aparent, rezultatele pot surprinde. Autoturismele din clasa mini sunt cele mai ieftine, pretul acestora fiind in general cuprins intre 5.000 si 8.000 USD. Tinand cont de puterea scazuta de cumparare

La aceasta clasa si la nivelul intregii piete, s-au vandut in aceasta perioada un numar de 3.951 de unitati. Cifra reprezinta un procentaj de doar 7,5% din totalul autoturismelor comercializate pe primele noua luni, si reflecta interesul scazut al cumparatorilor romani pentru masinile de mic litraj. Aparent, rezultatele pot surprinde. Autoturismele din clasa mini sunt cele mai ieftine, pretul acestora fiind in general cuprins intre 5.000 si 8.000 USD. Tinand cont de puterea scazuta de cumparare a romanilor, cel putin teoretic, era de asteptat ca modelele mini sa aiba succes pe piata locala. Nu este insa asa.
„Chiar daca sunt mai ieftine in comparatie cu autoturismele din clasele superioare, masinile din clasa mini vandute in Romania au avut de suportat concurenta modelelor Dacia, mai spatioase si oferite la preturi chiar mai mici. O SuperNova, de pilda, costa in jur de 4500 euro, multi romani optand pentru acest model in detrimentul unei masini din clasa mini”, spune Florin Micu, analist auto.
Explicatiile nu se opresc aici. Un alt motiv al interesului scazut pentru autoturismele mici este securitatea scazuta a acestora in comparatie cu modelele mai mari. Fiind in general masini destinate traficului citadin, dar si pentru a mentine interesul legat de pretul mic, acest gen de masini sunt rar echipate de catre producatori, in regim de serie, cu elemente de siguranta suplimentare, precum airbagul lateral, cel pentru pasagerii din spate sau ABS. Nu in ultimul rand, spatiul mic de depozitare a bagajelor a constituit un handicap in cresterea cifrelor de vanzari la aceasta clasa pe piata romaneasca.
Tico a fost scos din fabricatie
Clasa mini a apartinut in perioada la care ne referim marcii Daewoo. S-au vandut in primele noua luni un numar de 2.628 de Tico si 858 de Matiz, adica circa 89% din totalul vanzarilor la aceasta clasa. O mare parte din cumparatorii de Tico si Matiz au fost firmele romanesti, masinile fiind destinate in general agentilor de vanzari sau angajatilor companiilor. Reteaua extinsa de distributie si de service a constituit inca un atu al marcii coreene.
Nici Daewoo nu este insa scutita de probleme. In ciuda vanzarilor bune, Tico a fost retras din fabricatie in aceasta luna, fiind considerat un model invechit. Pe de alta parte, fata de anul trecut, vanzarile la Matiz pe piata interna au scazut cu circa 70%, Daewoo inregistrand cu acest model rezultate mult mai bune la export (5.550 de unitati vandute). Pentru a contracara scaderea vanzarilor, uzina de la Craiova intentioneaza lansarea unui model mai ieftin de Matiz, cu modificari la caroserie si un altul destinat in principal micilor comercianti
„Scaderea increderii in masinile Daewoo este un fenomen real, dar el nu este cauzat de calitatea mai slaba a acestor autoturisme, ci mai degraba de faptul ca marcile europene sunt mai bine percepute de consumatorul roman. La aceasta se adauga si asa-numitul fenomen de „canibalizare” a masinilor Daewoo, Tico si Matiz concurand la aceeasi clasa si pe aceeasi piata”, opineaza Florin Micu
Cu exceptia Fiatului Seicento, al treilea in topul vanzarilor la clasa mini si aflat in primele zece modele vandute pe piata, importatorii au fost ca si inexistenti pe acest segment al vanzarilor. „In cazul Fiatului Seicento, decisiv a fost pretul scazut, modelul fiind, la pretul fara taxe, mai ieftin decat cele ale Daewoo” spune Florin Micu.    

Daewoo Matiz S
– Putere – 51 CP
– Cilindree – 796 cmc
– Consum urban – 7,4 l/100km
– Consum la 90 km/ora – 5,0 l/100km
– Consum la 120 km/ora – 6,9 l/100km
– Volum portbagaj (min/max) – 104/512 l
– Alimentare – benzina
– Dotari de serie – radiocasetofon,
bara protectie impact lateral, suport pahar
– Vanzari in 2000 – 2.827 unitati
– Vanzari in 2001 – 858 unitatI
– Modalitati de achizitie :
plata integrala, rate, leasing
– Asiguratori – Omniasig, Asirom
– Modalitati de achizitie :
plata integrala, rate, leasing
– Model de calcul rate :
avans 30% – 2052 euro
perioada – 2 ani
rata – 258 euro (din care 41 euro reprezinta TVA)

Daewoo Tico SL

– Putere – 41 CP
– Cilindree – 796 cmc
– Consum urban – 6,0 l/100km
– Consum extraurban – 4,2 l/100km
– Alimentare – benzina
– Dotari de serie – aparat radio cu ceas digital, bara protectie usi fata, dispozitiv blocare usi spate
– Vanzari in 2000 – 3.406 unitati
– Vanzari in 2001 – 2.628unitatI
– Modalitati de achizitie : plata integrala, rate, leasing
– Asiguratori – Omniasig, Asirom
– Model de calcul rate :
Pret total – 5.940 euro
avans 25% – 1.485 euro
perioada – 12 luni
rata – 425 euro/luna
(din care 68 euro reprezinta TVA)

Fiat Seicento
– Putere – 40 CP
– Cilindree – 899 cmc
– Consum urban – 7,9l/100km
– Consum extraurban – 5,1 l/100km
– Consum mixt – 6 l/100km
– Volum portbagaj (min/max) – 170/810 dmc
– Alimentare – benzina
– Dotari de serie – centuri pretensionate, antifurt, stergator luneta
– Vanzari in 2000 – 223 unitati
– Vanzari in 2001 – 385 unitatI
– Modalitati de achizitie :
plata integrala, rate, leasing
– Asigurator –Generali