Compania Alfredo, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de distribuţie de legume şi fructe proaspete şi congelate, dar şi de pe cea a preparatelor din carne de peşte congelat, va investi, începând cu 2013, la Afumaţi, 5 milioane de euro pentru a aduce în acelaşi loc cele două divizii – Foods (produse congelate) şi Fresh (legume şi fructe proaspete). Investiţia va fi finalizată în 2014.
„Piaţa produselor congelate şi fresh reprezintă un domeniu dinamic, ce presupune investiţii anuale. Anul acesta, investiţiile ajung la 330.000 de euro, într-o linie de calibrare a produselor congelate în fabrica de la Constanţa şi într-o linie de sortare, egalizare şi ambalare a produselor, pentru divizia Fresh”, spune Cristian Dărmănescu, acţionar Alfredo.
Alfredo este, în acest moment, în top cinci companii, atât în domeniul produselor congelate, cât şi al produselor fresh, după volumul vânzărilor, potrivit propriilor date. Pe piaţa produselor congelate compania este cunoscută în special pentru peşte şi fructe de mare, în timp ce pe piaţa produselor fresh, pentru fructele exotice. „Fiecare divizie are o cotă de piaţă estimată la 10 – 12% din segmentul pe care îl reprezintă”, spune Dărmănescu.
Pentru 2012, acţionarii companiei speră la o creştere de 20% a cifrei de afaceri, faţă de 2011 când a înregistrat afaceri de peste 50 milioane euro. Fiecare divizie contribuie cu aproximativ 50% la realizarea cifrei de afaceri.
Compania are o fabrică pentru produse congelate la Constanţa, 4 depozite cu o capacitate de 400 t în Galaţi, Constanţa, Bacău şi Oradea, un depozit cu o capacitate de 1000 t în Bucureşti şi unul de 1.500 t în Afumaţi, specializat pe fructe şi legume proaspete.
Cele mai importante vânzări se înregistrează în Bucureşti şi zona de sud a ţării, în Moldova şi Transilvania. Cele mai importante produse ale diviziei Foods sunt peştele şi fructele de mare – 50%, legumele congelate, carnea.
Produsele congelate ale gamei Alfredo Foods se distribuie, în proporţie de 30% prin International Key Accounts (Auchan, Cora etc.) şi 70% prin intermediul comerţului tradiţional, existând la nivel naţional peste 25.000 de puncte de vânzare.
Din acest an, Alfredo Foods a intrat şi pe segmentul Horeca, care va contribui cu cca. 4% la cifre de afaceri totală.
“Unul dintre obiectivele noastre în 2012 este de a ne consolida poziţia pe pieţele pe care activăm. Începând cu anul 2010, Alfredo Fresh a început distribuţia produselor fresh, fructe şi legume, exotice, în Bulgaria, printre clienţi numărându-se în mod special reţelele internaţionale, cum ar fi Kaufland, Metro şi Billa, dar şi distribuitori locali. În 2011 vânzările pe piaţa bulgărească au însemnat peste 4,5% din totalul de vânzări, iar pentru 2012 ne-am propus să depăşim 6%”, spune Daniel Nistor, aacţionar Alfredo.
Piaţa de produse congelate este estimată la 500 mil. euro anual. Pentru piaţa produselor fresh compania nu are date.
FOTO: Cristian Dărmănescu şi Daniel Nistor, acţionarii Alfredo