Pentru punga statului, impozitul forfetar pare a fi itr-adevar o solutie. Este stiut faptul ca microitreprinderile reprezinta 92% din totalul IMM si ca au raportat profit doar 163.000 dintre cele aproape 395.000 care au depus bilant pentru anul 1999. Strict aritmetic, Ministerul Finantelor Publice (MFP) poate conta acum pe circa 150.000 de microitreprinderi platitoare de impozit pe profit. La o rata medie (si foarte optimista) a profitului de 8-10%, rezulta ca statul ar icasa, i sistemul actual,
Pentru punga statului, impozitul forfetar pare a fi itr-adevar o solutie. Este stiut faptul ca microitreprinderile reprezinta 92% din totalul IMM si ca au raportat profit doar 163.000 dintre cele aproape 395.000 care au depus bilant pentru anul 1999. Strict aritmetic, Ministerul Finantelor Publice (MFP) poate conta acum pe circa 150.000 de microitreprinderi platitoare de impozit pe profit. La o rata medie (si foarte optimista) a profitului de 8-10%, rezulta ca statul ar icasa, i sistemul actual, o suma echivalenta a 2 – 2,5% din veniturile celor 150.000 de mici firme. Or, impunerea i regim forfetar ar aduce la buget 3% din cifra de afaceri a tuturor celor 363.000 de microitreprinderi active. Buna afacere!
Daca isa cistigul statului este sigur si consistent, toate celelalte date ale problemei ramin, deocamdata, necunoscute. Ramine de vazut daca formula MFP nu va fi amendata i urma diverselor presiuni care au iceput sa vina de la Palatul Parlamentului; daca economia cenusie va fi astfel imbinzita ori, dimpotriva, stimulata de noua reglementare; daca firmele cu reale probleme vor avea ceva de cistigat din asta, fiindca, aparent, noul impozit le avantajeaza net doar pe cele care anterior obtineau un profit semnificativ.