Împrumutul pe trei ani va ajuta producătorul italo-american să-şi consolideze poziţia financiară, pe fondul scăderii vânzărilor din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19). De asemenea, de acest credit va beneficia şi sectorul auto din Italia, unde operează aproximativ 10.000 de afaceri.
Prin furnizarea ajutorului de stat, autorităţile de la Roma „vor să prezerve şi să întărească lanţul de furnizare în industria auto italiană”, a afirmat ministrul Economiei, Roberto Gualtieri. Acesta a adăugat, fără a oferi precizări: „Guvernul va monitoriza implementarea angajamentelor asumate de FCA Italia”.
Cine va acorda împrumutul
Împrumutul va fi acordat de Intesa Sanpaolo, cea mai mare bancă italiană de retail, în timp ce societatea italiană de asigurare de credite Sace SpA va oferi o garanţie publică pentru 80% din suma de 6,3 miliarde de euro.
Miercuri, acţiunile FCA, au scăzut la Bursa de la Milano cu 4,4%, la 8,665 euro.
Linia de credit de 6,3 miliarde de euro pentru Fiat Chrysler va fi cel mai mare împrumut garantat de un guvern european în perioada pandemiei, după ce, recent, UE şi-a dat acordul pentru un împrumut garantat de statul francez în valoare de cinci miliarde de euro pentru Renault SA.
S-a semnat acordul de fuziune
Anul trecut, grupul francez PSA şi compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au anunţat finalizarea acordului de fuziune cu caracter obligatoriu, care va crea al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi Toyota. Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule.
FCA deţine branduri cum ar fi Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati, în timp ce PSA are brandurile Peugeot, Opel şi DS.
Coronavirus a afectat piețele auto
Tranzacţia vine în contextul în care toate pieţele auto importante din Europa au fost afectate de scăderea vânzărilor, în urma închiderii showroom-urilor după instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei, dar aceste evoluţii au fost evidente în special în Italia, una din pieţele de bază ale FCA.
În pofida „unei perioade neaşteptate şi fără precedent”, FCA îşi menţine angajamentul „de a finaliza tranzacţia cu PSA până la finalul lui 2020 sau începutul lui 2021”, se arată într-un comunicat al companiei italo-americane publicat recent.