Potrivit reprezentanţilor Flamingo, anul acesta ritmul de creştere a segmentului de LCD-uri şi plasme va rămâne constant pe fondul schimbărilor produse pe piaţa telecomunicaţiilor
Flamingo International a raportat pentru 2008 o creştere de 100% a volumului de vânzări pentru plasme şi LCD-uri, de la 25.000 unităţi în 2007, la 50.000 în 2008. Valoarea produselor vândute a crescut cu 75%, de la 47 milioane RON în 2007, la 84 milioane RON în 2008, însă, în acest an, oficialii companiei se aşteaptă la o stagnare a pieţei de profil.
Datorită scăderilor de preţ, această categorie de produse a devenit accesibilă unui număr din ce în ce mai mare de români, care preferă LCD-urile şi plasmele în detrimentul aparatelor TV clasice. Pe lângă funcţiile inovative şi performanţele pe care le oferă, televizoarele moderne asigură recepţionarea programelor TV transmise în format digital.
”Televizoarele LCD conduc în topul celor mai bine vândute produse electronice, iar acest trend se va menţine şi în perioada următoare. Mai nou, această evoluţie va fi susţinută şi de schimbările preconizate pe piaţa telecomunicaţiilor. Proiectul propus de Ministerul Comunicaţiilor privind tranziţia de la televiziunea analogică la cea digitală nu va face decât să încurajeze vânzările de televizoare LCD şi cu plasmă de ultimă generaţie, deoarece multe dintre echipamentele vechi vor trebui înlocuite datorită incapacităţii acestora de a se conecta la decodorul de transmisiuni digitale. Tehnologia încorporată în televizoarele moderne, pe de altă parte, facilitează această conexiune”, declară Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
Valoarea totală a pieţei de televizoare LCD şi plasme a fost estimată la aproximativ 250 milioane euro în 2008, iar acest segment va continua să îşi menţină evoluţia în 2009.
Sursa: Flamingo International