Conform datelor Eurostat, în 2010, nopțile rezervate de nerezidenți au contribuit cel mai mult la cifrele globale de creștere: hotelurile și unitățile de cazare similare au înregistrat o redresare semnificativă a numărului acestor rezervări (+5,1 %), în comparație cu nopțile rezervate de către rezidenți (+1,1 %).
Creșterea înregistrată în 2010 a compensat aproape două treimi din recesiunea din 2008 și 2009 în ceea ce privește numărul total de nopți rezervate și nopțile rezervate de nerezidenți. Numărul nopților rezervate de rezidenți, mai puțin afectat de criza economică, a atins un nivel record în 2010.
Din ce în ce mai mulți europeni profită din plin de vacanțele lor: 68 % dintre cetățenii UE au călătorit din motive personale în 2010 față de 65 % în 2009. Aceste constatări, obținute în urma unui nou sondaj Eurobarometru referitor la atitudinea europenilor față de turism, confirmă alți indicatori potrivit cărora turismul a ieșit din criza economică.
În 2011, turiștii își manifestă în continuare preferința pentru destinațiile turistice tradiționale (58%), în timp ce 28% dintre aceștia ar dori să descopere noi destinații.
Italia a fost destinația de vacanță cel mai frecvent menționată pentru 2011 (11,5 %). Spania a ieșit pe locul al doilea cu 8,6 % urmată de Franța (8,2 %). 23 % dintre rezidenții UE încă nu s-au hotărât cu privire la destinația lor de vacanță. Pe primele cinci locuri în topul călătorilor se situează locuitorii Finlandei (89%), ai Danemarcei (87 %), ai Țărilor de Jos și ai Suediei (87 %), ai Luxemburgului (85 %) și, respectiv, ai Norvegiei (84 %).
Tendința de a descoperi Europa și țara de origine continuă să se manifeste: în 2011, 58 % dintre europeni plănuiesc să își petreacă vacanțele în propria lor țară sau în altă țară a Uniunii Europene. Un alt aspect interesant al Eurobarometrului îl reprezintă faptul că mai mult de jumătate dintre cetățenii UE și-au organizat singuri vacanțele în 2010 (57 %). Această practică este și mai frecventă în țările candidate: Turcia (80 %), Islanda (79 %) și Croația (78 %).