Albalact a inregistrat la sfarsitul anului trecut o cifra de afaceri de 343.844.878 lei, aproape la acelasi nivel cu cifra de afaceri inregistrata in 2011 – 338.250.651 lei. In schimb, profitul net al companiei a crescut in 2012 cu 27%. Albalact a incheiat anul trecut cu un profit de 7.320.697 lei, fata de 5.767.484 lei cat a fost profitul raportat in 2011.
Actionarii au aprobat tot astazi, in adunarea generala, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exercitiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 RON/actiune. Dividendele brute vor fi platite in termen de 5 luni de la data adoptarii acestei hotarari.
„Si in 2012, ca in fiecare an de la declansarea crizei, industria lactatelor a fost afectata de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scaderea puterii de cumparare, micsorarea consumului, cota TVA mare, cresterea pretului materiei prime si a altor cheltuieli, fluctuatii valutare, seceta. In 2012 am planificat bugetul si am gandit strategia astfel incat sa fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Suntem multumiti ca am reusit.
Pastrarea echilibrului intre cresterea in volum si profitabilitate, cu optimizarea cheltuielilor, sunt doua obiective importante ale companiei si pentru anul acesta. Asadar, urmarim consolidarea pozitiei in categoriile in care suntem lideri (lapte, smantana, unt) si cresterea in alte categorii (iaurt, branzeturi), cu mentinerea profitabilitatii. Alta prioritate pentru Albalact in 2013 este diversificarea portofoliului cu extinderi de gama si lansari de produse noi. Anul 2013 nu va fi un an mai usor, insa exista in continuare oportunitati de dezvoltare a business-ului. Sunt si categorii in lactate care cresc si vor continua sa creasca, iar noi mizam pe ele”, declara Raul Ciurtin, presedinte si director general Albalact.
Albalact a continuat sa investeasca in ultimul an in tehnologie, in distributie, in dezvoltarea portofoliului, a extins brand-urile in categorii cu potential, pe care era sau nu prezent, pentru a le consolida pozitia. O mare provocare a fost lansarea in 2012 a noului portofoliu de branza de vaci sub brand-ul Raraul, pentru care Albalact a dublat capacitatea de productie a fabricii Raraul din Campulung Moldovenesc. Extinderea de gama a adus compania Albalact, in doar un an, pe locul 2 in topul producatorilor de branza proaspata de vaci, cu brand-ul Raraul si o cota de piata de 9% in valoare (in Februarie 2013)*.
La sfarsitul anului 2012, Albalact a lansat si un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tanar brand al companiei si creeaza o noua categorie in piata iaurturilor cu fructe din Romania: iaurtul cu topping de fructe intr-un ambalaj unic pe piata.
Compania Albalact este astazi pe locul 3 in topul producatorilor de lactate din Romania, avand o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa romaneasca. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Raraul. In 2008, Albalact a intrat pe segmentul branzeturilor cumparand pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societaţii Raraul Campulung Moldovenesc, specializata in domeniul producţiei de branzeturi, sub brandul omonim Raraul.
In prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cota de piata de 23.1% in valoare, dar este lider si in total piata de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat), cu o cota de piata de 16.8% in valoare, in Februarie 2013. Albalact este lider de piata si pe segmentul untului de masa cu brandul omonim De Albalact, cu 23.5% cota de piata in valoare, in perioada Decembrie 2012 – Ianuarie 2013. Pe segmentul smantana, Albalact se mentine de asemenea lider cu brand-ul De Albalact, avand o cota de piata de 14.6% in valoare, in Februarie 2013. Pe categoria branza de vaci, Albalact a urcat pe locul 2 cu brand-ul Raraul, avand 9% cota de piata in valoare, in Februarie 2013.