Pentru anul viitor, CFR Călători are planuri mari atât cu traficul intern, cât și cu traficul internațional. În plus, primate că vor continua lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV PANEUROPEAN.
Aflată într-un proces necesar de limitare a pierderilor operaționale, compania face eforturi ca, în anul următor, să pună la dispoziția zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1.169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio.
În traficul intern, compania va asigura și în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. În plus, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Piteşti – Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord – Ploieşti şi Constanţa – Mangalia (în sezonul estival).
Faţă de 2013, reiese din datele companiei, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti. De asemenea, vor fi introduse câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord (din 1 februarie 2014). Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria cu trenurile IR 1823/1824. Trenurile IR 1621/1622 vor conecta București Nord de Timișoara prin Arad.
Conform acelorași date, în 2014, pasagerii vor avea la dispoziție trenuri internaționale zilnice directe din București Nord către Viena (cu preţuri de la 39 Euro pe sens), Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chișinău. De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj Napoca. Din Timișoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârșeț, cu numai 14 Euro.
Pe de altă parte, în 2014, vor continua lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea ca efect direct diminuarea semnificativă a fiabilităţii serviciului oferit ca urmare a scăderii capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări). Realizarea acestor lucrări va conduce la modificarea rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulație.
Începând cu 15 decembrie, va intra în vigoare ”Noul Plan de Mers al Trenurilor 2013-2014”, care va fi valabil până la data de 13 decembrie 2014.