de medicamente drept somnifere, nimeni nu s-ar fi mirat, nici macar conducerile posturilor noastre de televiziune.
Oferta verii a fost ieftina, banala si improvizata. Pana si ratingul (saracul!) a adormit sub umbrela mediocritatii programelor TV. Peisajul dezolant are o singura cauza: investitii minore in productiile TV. In ciuda cruntei austeritati, televiziunile n-au avut nici o clipa intentia sa declare un armistitiu in razboiul audientei. Lupta pentru rating a continuat si in arsita verii, dar cifrele nu mai au nici o relevanta in contextul calitatii deplorabile a programelor.
Filmele de la Pro TV au fost stranse intr-un pachet pe care s-a lipit eticheta „reluari”. Intr-o reteta miraculoasa (cum numai laboratoarele sale de programare o pot face!), Pro TV a obtinut ratinguri bune de-a lungul verii, pe intervalul orar 22-23,30, cu seria Garcea – Leana si Costel (reluare), Familia Bundy (pentru a cata oara?) si stirile de la ora 23. Productiile originale „Vine Teo” si „Faci pariu” au fost lansate cu intarziere, dupa mijlocul verii (probabil, producatorii n-au gasit sponsori). Totusi, aceste programe au intrat in topul primelor cinci emisiuni de divertisment ale Pro TV. Cele sapte editii „Vine Teo” au inregistrat o audienta medie de 888 de mii de telespectatori pe minut, iar editiile „Faci pariu” au atins o medie de 467 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban, conform masuratorilor TNS – AGB.
Antena 1 a urmarit o reteta asemanatoare cu cea a Pro TV-ului in serile din timpul saptamanii, optand pentru „Observatorul” plasat la ora 22, urmat de reluarile „Eu, tu, taticu si tataie” si Benny Hill. Cele 23 de editii ale scenetelor realizate de Divertis au inregistrat o medie de 772 de mii de telespectatori pe minut in mediul urban. Cele patru episoade „Divertis American Show” (o improvizatie daca e sa judecam dupa standardele cu care ne-au obisnuit „divertisii”) au intrat in topul celor mai vizionate programe de divertisment de la Antena 1: 726 de mii de telespectatori pe minut. In materie de filme, Antena 1 a facut „istorie” in aceasta vara cu filmele indiene. Programate la inceput duminica, acestea au ras audientele programelor concurente. Dupa ce a fost lansata emisiunea „Vine Teo”, cei de la Antena 1 au mutat filmele indiene vineri seara, ca sa-i „caroteze” ratingul (scuzati expresia!) vedetei Pro TV.
TV Romania s-a remarcat cu un pachet „proaspat” de filme artistice in prime time. Din pacate, in ciuda promovarii, filmele n-au „furat” telespectatorii altor posturi. TVR continua sa ramana deficitara in promovarea ofertei sale. Tot un film deja difuzat pe micul ecran s-a plasat pe primul loc in fruntea topului celor mai urmarite filme ale verii pe TV Romania 1: „Pretty woman” cu o medie de 1,15 milioane de telespectatori pe minut. Ca in fiecare an, Cerbul de Aur a facut rating.
Dupa ce a incheiat socotelile cu Big Brother, Prima TV a intrat in conservare. Au fost angajati Badea si Oreste (primii „muncitori sezonieri” din piata TV) si baietii de la HI-Q (alti sezonieri) ca sa tina lumina aprinsa la Prima TV.
Daca oferta de televiziune a verii 2003 a fost uitata dupa prima ploaie a lunii septembrie, manevrele din spatele micilor ecrane inregistrate in aceasta perioada sunt cu adevarat memorabile si au toate sansele sa intre in istoria moderna a televiziunii romanesti (daca o va scrie cineva!). Vedete care au construit brandu-ul Pro TV, Lucian Mandruta, Andrei Gheorghe, Sorin Enache (fost director la Pro TV), Sergiu Toader (fost sef de stiri la Pro TV, revenit din strainatate), Andrea Berecleanu, au acceptat ofertele Antenei 1. Angajarea vedetelor de la concurentul sau (nemuritor) arata ca Antena 1 se pregateste in viitorul apropiat (chiar pana la sfarsitul anului) sa devina liderul pietei TV din Romania. Dupa ani buni de alergare in trena Pro TV-ului, Antena 1 s-a saturat sa fie asociata cu statia „numarul doi” si, profitand de slabiciunile financiare si manageriale ale adversarului, a lansat un atac direct, in forta. Ce poate fi mai dezarmant decat sa vezi cum „nume grele” iti parasesc firma ducandu-se la „eternul rival”? Consolidarea portofoliului cu vedete se petrece intr-un an preelectoral – moment cat se poate de prielnic. Cu statutul de lider de piata TV, altfel negociezi cu clasa politica sau cu industria de publicitate. Interesant de observat este faptul ca Antena 1 si-a axat campania de transferari numai pe vedetele Pro TV si numai din domeniul editorial, fara s-o intereseze (cel putin pana acum) zona de divertisment (sau poate a incercat s-o seduca pe Teo, dar n-a reusit).
Pe piata circula zvonul ca ar exista o intelegere intre Dan Voiculescu si Adrian Sarbu, acesta din urma pregatindu-si iesirea din afacerile Pro TV, dupa ce le va lasa americanilor de la CME un Media Pro restructurat si reabilitat financiar. Dar e un zvon neconfirmat. Cert este ca regimul sever al cheltuielilor impus de CME in ultimii doi ani a facut ca reteaua sa din Romania (Pro TV, Acasa TV si Pro TV International) sa inregistreze in primul semestru al acestui an venituri de 23 milioane de dolari fata de 15 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, conform raportului financiar CME. De asemenea, EBITDA la sase luni (indicator financiar ce reprezinta profitul inaintea deducerii dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a fost 5,06 milioane de dolari, fata de 1,5 milioane dolari in 2002. Cu siguranta, supravegherea CME asupra cheltuielilor din trustul Pro a creat si o stare de „disconfort” vedetelor care se obisnuisera cu „borcanul de miere” al lui Adrian Sarbu.
Vor aduce fostele vedete Pro audienta dorita de Antena 1? Un raspuns afirmativ este conditionat de modul cum acestea vor fi integrate in angrenajul Antenei. Daca vara a fost plictisitoare, toamna acestui an va fi realmente palpitanta: Pro contra Pro.
In aceasta vara, seceta a lovit si micul ecranr
11 septembrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 11 septembrie 2003, 15:00
de medicamente drept somnifere, nimeni nu s-ar fi mirat, nici macar conducerile posturilor noastre de televiziune. Oferta verii a fost ieftina, banala si improvizata. Pana si ratingul (saracul!) a adormit sub umbrela mediocritatii programelor TV. Peisajul dezolant are o singura cauza: investitii minore in productiile TV. In ciuda cruntei austeritati, televiziunile n-au avut nici o clipa intentia sa declare un armistitiu in razboiul audientei. Lupta pentru rating a continuat si in arsita verii, d
Etichete: antena,
arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook