Noul brand turistic al României a fost lansat joi seara la Roma. Prezentarea noii identităţi vizuale a ţării a fost făcută cu invitaţia 'esplorate i giardini di Carpazi', apreciată de mai mulţi italieni, iubitori de sporturi de munte.
Biroul de Turism al României la Roma le-a prezentat italienilor în premieră noua imagine turistică a ţării noastre. Prezentarea fost centralizată pe sectorul economic. Conferinţa a debutat cu un workshop, unde mai mulţi protagonişti economici şi-au prezentat ofertele turistice: Carpatair, Eptland, Blue Air, World Travel Group, Caldano Severin Travel şi Media Viaggi.
A doua parte a lucrărilor a fost deschisă de ambasadorul României la Roma, Răzvan Rusu. Excelenţa sa l-a citat pe John Steinberg, care spunea că ‘o călătorie este ca o căsătorie. Eşti sigur că greşeşti atunci când încerci să le controlezi’. Ambasadorul a explicat că ‘afirmaţia este valabilă şi pentru România, care îţi dezvăluie surprize plăcute. Imaginile pe care le vedeţi vă pot transmite o idee despre ţara noastră, dar ajunşi la faţa locului veţi descoperi o realitate nouă. Prin urmare, vă propunem să vă lăsaţi purtaţi de fascinaţia şi încântarea diferitelor locuri pe care le veţi vedea’, a spus ambasadorul Rusu, în cadrul prezentării.
Invitaţiei ‘esplorate i giardini di Carpazi’ făcute de Biroul de Turism la Roma au răspuns zeci de italieni prezenţi în sala de conferinţe a hotelului Parco dei Principi din centrul Romei. Printre aceştia, o asociaţie italiană de trekking /explorarea munţilor pe jos/, interesată să găsească parteneri români în domeniu care să îi ajute să organizeze o excursie în munţii Apuseni.
‘Recunosc că în afară de Dracula nu am auzit nimic despre România şi am venit la prezentare tocmai pentru ca să aflăm mai multe. Suntem mai multe persoane interesate de o excursie, dar pliantele nu ne-au ajutat până acum’, a afirmat Andrea Giorgi, preşedintele asociaţiei ‘Four Seasons – Natura e Cultura’.
Directoarea Biroului de Turism de la Roma, Ioana Ciutre, a precizat că următorul pas este deciderea strategiei turistice pentru următorii ani. ‘Din partea Uniunii Europene vor fi alocate 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic românesc în Italia, Germania, Statele Unite ale Americii, Franţa, Marea Britanie, Ungaria şi Rusia’, a declarat pentru Agerpres Ioana Ciutre.
Cu toate că prezentarea s-a adresat exclusiv pieţei italieneşti, şi românii au fost interesaţi de noua imagine turistică a României. ‘Ne plac noile culori ale materialelor promoţionale ale României. Eu şi soţul meu italian plănuim o vacanţă de iarnă în Maramureş, pe care nu l-am văzut, eu fiind din Craiova’, a mărturisit pentru Agerpres Maria Solomon.