Deşi este mai mult decât evident că presa scrisă trece printr-o etapă dificilă, un studiu efectuat în Statele Unite vine să răstoarne ideea că ziarul tipărit e pe cale de dispariţie. Astfel, în urma unui studiu efectuat de Pew Research Center se arată că prima sursă de informare a americanilor nu sunt nici site-urile de ştiri, nici blogurile, nici Twitter, ci cotidianele. Mai precis, 95% din informaţiile locale noi care ajung la consumator provin din media tradiţionale, în
Deşi este mai mult decât evident că presa scrisă trece printr-o etapă dificilă, un studiu efectuat în Statele Unite vine să răstoarne ideea că ziarul tipărit e pe cale de dispariţie.
Astfel, în urma unui studiu efectuat de Pew Research Center se arată că prima sursă de informare a americanilor nu sunt nici site-urile de ştiri, nici blogurile, nici Twitter, ci cotidianele.
Mai precis, 95% din informaţiile locale noi care ajung la consumator provin din media tradiţionale, în special cotidianele, se arată în studiul care a realizat o analiză asupra peisajului mediatic din Baltimore.
Studiul arată că 48% din informaţii provin din cotidianele generaliste, 13% din presa specializată, 28% de la televiziunile locale şi doar 4% din zona new media.
Reacţiile publisher-ilor apărute în urma publicării studiului sunt diverse. În timp ce unii analişti consideră că studiul este un argument al faptului că lumea nu este pregătită încă să renunţe la presa scrisă, alţii sunt de părere că studiul trebuie privit ca un semnal pentru publisher-ii exclusiv onlline să-şi îmbunătăţească modul de lucru şi conţinutul.