Americanii de la Ford sunt conștienți că în China e foarte greu să acapareze o parte mai mare din piață din cauza competiției foarte puternice. În India situația e diferită și investițiile rapide pot oferi constructorului o poziție dominantă.
„Sunt foarte multe mărci care se luptă pe piața chineză. 90 după unele calcule. Pentru că sunt mai puțini competitori ne putem comporta mai bine din punct de vedere al cotei de piață, în India”, a declarat pentru CNBC președintele diviziei Asia-Pacific și Africa a grupului Ford, Joe Hinrichs. „Maruti Suzuki este în prezent jucătorul dominant pe piața indiană cu o cotă de 47%. Dar nouă ne convine direcția în care ne îndreptăm având în vedere că ne-am majorat cota de piață în ultimii doi ani. Avem capacități de producție, noi modele gata să intre pe piață și investiții în derulare”, a continuat oficialul Ford.
Cota de 3% deținută de Ford din imensa piață indiană are mari șanse să crească odată cu finalizarea unei noi uzine de asamblare a vehiculelor și producție de motoare în valoare de 1 miliard de dolari situată în provincia Gujarat. „Ca să ai succes în India trebuie să vinzi mașini foarte mici iar Ford nu a fost niciodată puternic în această zonă. Cu toate acestea, acum putem emite pretenții în această zonă a pieței pentru că avem «dimensiunea» necesară”, a menționat Hinrichs.
Cel mai căutat model Ford de către clienții indieni este micul Figo, o interpretare asiatică a fostului modelul Fiesta. Acesta costă între 6.700 USD și 10.200 USD și reprezintă circa 75% din totalul vânzărilor Ford de anul trecut. „După ce am lansat Figo, vânzările noastre s-au triplat. Asta a însemnat enorm pentru marca noastră și pentru dealeri”, a explicat oficialul Ford adăugând că în următoarea perioadă compania va lansa opt noi modele deicate pieței din India și își va majora rețeaua de dealeri adăugând un nou partener „la fiecare zece zile”.
India nu este însă o piață țintită doar de Ford. Majoritatea producătorilor care au ratat intrarea pe piața chineză încearcă acum o dezvoltare rapidă în India după modelul preluat de la cei care au reușit să se impună în celălalt mare stat asiatic. Doar că, în timp ce piața chineză era „aproape virgină” atunci când marile companii din Europa, America sau Asia au dat năvală, în India există un concurent care ține bine frâiele: Maruti Suzuki.