Comisia Municipală pentru Transport din Beijing (BMCT) a anunţat că marele oraş asiatic are în prezent un parc de autoturisme care depăşeşte 4,7 milioane de unităţi.
Peste 700.000 dintre aceste autoturisme au fost înmatriculate doar anul trecut. Pentru comparaţie, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), România are un parc de autoturisme de 4,3 milioane de unităţi, cele mai multe dintre acestea (1.035.420 unităţi) având o vechime cuprinsă între şase şi zece ani. Parcul total de vehicule al României este de 5,4 milioane unităţi.
Numărul mare de ambuteiaje şi poluarea excesivă au forţat autorităţile chineze să caute soluţii pentru a descongestiona traficul. Este deja de notorietate loteria la care participă doritorii de maşini noi pentru a putea obţine un număr de înmatriculare. Pentru că nici acest sistem nu pare a avea efectul dorit, autorităţile au anunţat la începutul lunii iunie că au pus la punct un sistem care, pentru mulţi români, nu este deloc o noutate: maşinile din Beijing vor circula în funcţie de numărul de înmatriculare.
Mai exact, la fel ca în urmă cu mai bine de 20 de ani în România, şoferii care au la maşini numere cu soţ vor circula în zilele în care cei cu numere fără soţ vor fi obligaţi să le ţină acasă şi invers. Chiar şi aşa, specialiştii în probleme de trafic şi sistematizare consideră că Beijingul are mici şanse să scape de poluare şi ambuteiaje atât timp cât nu pune la punct un sistem mai performant de transport în comun. Culmea este că, în timpul Olimpiadei din 2008, transportul în comun din Beijing a fost considerat unul dintre cele mai moderne şi mai utile din întreaga lume.