După modelul companiilor aeriene care oferă bilete la prețuri mai mici dacă acestea sunt cumparate cu câteva luni înainte, iată că și CFR Călători adoptă acest model de business.
Cu o singura excepție: la compania națională de transport călători pe calea ferată lunile se numără în zile. Mai precis, potrivit datelor furnizate de companie, reducerile pornesc de la 10% pentru o anticipaţie de șase zile şi ajung până la 25% pentru anticipaţia de peste 21 de zile.
Reducerea pentru cumpărarea cu anticipaţie se cumulează cu reducerea de 5% acordată pentru toate biletele cumpărate online.
Compania speră ca prin această decizie să crească valoarea încasărilor. Anul acesta, CFR Călători așteaptă un profit de 70 milioane de lei, în contextul în care ultimii ani au însemnat pierderi mari.
Compania a avut pierderi de peste 550 milioane de lei între 2008 și 2010, un câștig de 1,5 milioane lei în 2011 și un rezultat negativ de 992 milioane lei în anul următor.