Conform noilor reglementări stabilite de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), contractele de comunicații electronice, care inițial au o durată de cel mult 24 de luni, se pot prelungi automat după expirarea termenului inițial. Prelungire poate fi pentru o perioadă determinată sau nedeterminată.
Contractele pot fi reziliate după expirarea duratei inițiale
Mai important, utilizatorii au acum posibilitatea de a rezilia contractul fără a suporta penalități, în orice moment după expirarea duratei inițiale.
Furnizorii de servicii de comunicații electronice sunt acum obligați să informeze utilizatorii, în mod clar despre iminenta încetare a contractului și despre modalitățile disponibile pentru denunțarea unilaterală a acestuia. De asemenea, trebuie să ofere informații despre cele mai bune tarife disponibile pentru serviciile de care beneficiază clienții.
În cazul în care un utilizator decide să renunțe la contract după perioada inițială, nu va fi obligat să plătească taxe de reziliere. Totuși, este important de menționat că există, de obicei, o perioadă de preaviz de cel mult 30 de zile, în care utilizatorii sunt responsabili pentru tarifele aferente utilizării serviciului.
„În aceste situații utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă”, notează sursa citată.
Utilizatorii trebuie să fie informați în caz de prelungire automată
ANCOM mai precizează că, pentru perioadele de prelungire automată a contractelor, furnizorii sunt obligați să trimită utilizatorilor, cel puțin o dată pe an, informații actualizate despre cele mai bune tarife disponibile.
„Utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deținute și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă și încheie un nou contract sau un act adițional la cel existent trebuie să știe că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime”, menționează ANCOM.
Este esențial de reținut că adăugarea de servicii sau echipamente suplimentare la un contract în derulare poate duce la prelungirea perioadei inițiale a contractului, dar numai cu acordul explicit al utilizatorului. Furnizorii trebuie să ofere informații clare despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, condițiile de suspendare și reconectare, precum și condițiile de încetare a contractului.
ANCOM subliniază că va lua măsuri în cazul în care prelungirea contractelor nu se realizează conform regulilor stabilite sau dacă utilizatorii nu primesc informațiile necesare despre încetarea contractului și cele mai bune tarife disponibile.