În ce perioadă a anului se vând cele mai multe centrale termice

Aproximativ 50% din vânzările anuale de centrale termice se realizează în lunile de toamnă, potrivit datelor publicate de filiala locală a producătorului italian de echipamente destinate încălzirii, Ariston Thermo România.

“Motivele principale pentru care oamenii preferă să facă această achiziţie toamna sunt determinate de procesul dificil de debranşare de la sistemul centralizat şi faptul că preferă să amâne această acţiune până la scăderea temperaturilor, când şi bugetele lor sunt reconfigurate pentru a putea face noi investiţii”, spune Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România, într-un comunicat.

Potrivit acestuia, procesul de debranşare poate fi unul anevoios, care poate dura chiar şi câteva luni, în funcţie de oraş şi de procedurile impuse de fiecare furnizor de energie termică. Astfel, cei ce vor să treacă la un sistem de încălzire propriu demarează formalităţile încă din timpul verii, pentru a avea siguranţa că finalizează procesul, înainte de venirea sezonului rece.

“Consumatorii îşi doresc în continuare reducerea costurilor de încălzire şi un confort sporit în propriile locuinţe şi, în aceste condiţii, sunt dispuşi să depună eforturile necesare în procesul de debranşare, având astfel dreptul de a decide cum să îşi încălzească locuinţele şi cât să plătească pentru acest lucru”, a adăugat Cătălin Drăguleanu.

În ultimii trei ani s-au raportat peste 60.000 de debranşări doar în lunile de toamnă, ceea ce reprezintă peste 60% din totalul locuinţelor deconectate în perioada 2014-2016, potrivit datelor ANRSC.

Aceleaşi trei luni coincid şi cu o evoluţie în volumul de centrale termice comercializate pe piaţa locală, ceea ce arată că în majoritatea locuinţelor debranşate de la sistemul de încălzire este instalată o centrală termică, au declarat reprezentanţi ai companiei, conform Agerpres.

Conform unui studiu de piaţă realizat în 2017 de Ariston Thermo, cei mai mulţi utilizatori aleg să-şi achiziţioneze centrala termică din lanţurile mari de magazine, reţelele specializate de instalaţii, dar mai ales din magazinele de specialitate, datorită proximităţii şi a faptului că oferă servicii conexe, cum este partea de instalare efectivă a centralei şi, ulterior, garanţie şi service.

“Motivul principal pentru care majoritatea clienţilor aleg lanţurile mari de magazine şi cele specializate este faptul că pot alege dintr-o gamă largă de produse şi, pe lângă acest aspect, au şi beneficiul unei consilieri de specialitate în alegerea echipamentului potrivit. În plus, tot în aceste locuri pot găsi şi accesorii sau piese necesare fie la prima instalare, fie pe durata de viaţă a centralei”, a completat Cătălin Drăguleanu.