În ce se prăjește cel mai căutat produs de la McDonald’s

Cartofii de la McDonald's sunt prăjiţi într-un ulei ce poate îmbunătăţii sănătatea. Cel puțin asta susțin reprezentanții Syngenta.

Iulian Ciobanu, Head of Sales România, Syngenta, în cadrul conferinţei anuala “Inovaţie şi tendinţe în agricultură” organizată de Agricover, a vorbit despre floarea soarelui şi produse de protecţia plantelor.

„Floarea soarelui la nivel global înseamnă Europa, Rusia şi Ucraina. Floarea soarelui înseamnă aproximativ 18,7 milioane de hectare în această zonă. România este pe locul al treilea după Rusia si Ucraina, ca importanţă şi ca suprafaţă cultivată cu floatea soarelui. Peste 1 milion de hectare de floarea soarelui s-au cultivat în ultimii ani. Un alt aspect important este zona de ulei de floarea-soarelui „oleică“ sau „high-oleic“. În ultimii ai consumul de ulei de floarea soarelui  high-oleic creşte vertiginos, estimările noastre sunt că până în 2025consumul se va dubla, de la 2 milioane de tone de ulei la 4 milioane de tone de ulei”, a explicat Iulian Ciobanu.

Potrivit acestuia, cele mai importante creşteri ale consumului de ulei de floarea soarelui high-oleic sunt în Europa şi America de Nord.

„Acest lucru se întâmplă pe piaţa de fast food. Consumatorul larg se uită din ce în ce mai mult la sănătate.
Lanţuri precum McDonald's au decis să schimbe uleiul de palmieri cu uleiul de floarea soarelui. Lay's schimbă uleiului de palmier sau rapiţă cu ulei de floarea soarelui high-oleic. Astfel se prelungeşte de 5 ori termenul de valabilitate a produsului pe raft. Uleiul de floarea soarelui high-oleic este monosaturat, contribuie sau vă ajută să pastraţi sanatatea”, a mai explicat Iulian Ciobanu.

Conform specialiştilor, uleiului de floarea-soarelui high-oleic“ are o concentrație ridicată de acid oleic care, prin consum uzual, poate îmbunătății sănătatea, are o stabilitate ridicată și un termen de valabilitate prelungit.