Piaţa publicităţii online a celei de-a doua economii mondiale a generat anul trecut o cifră de afaceri de 51,19 miliarde de yuani (6,25 miliarde de euro) faţă de 45,36 miliarde de yuani pentru presa scrisă, potrivit studiului care estimează că decalajul se va adânci în 2012, menţionează ziarul chinez.
Conform iResearch, cele trei platforme majore pentru publicitatea online din China sunt motorul de căutare Baidu, care domină piaţa chineză, site-urile de comerţ online ale grupului Taobao, precum şi Google.
China număra la sfârşitul anului 2011 circa 513 milioane de internauţi, în creştere cu peste 56 de milioane într-un an. Anul trecut, 194 de milioane de chinezi au făcut cumpărături pe Internet, dintre care 167 de milioane au plătit online, adică 20,8%, respectiv cu 21,6%, mai mult într-un an, potrivit Centrului de Informare pe Internet în China (CNNIC).
În al treilea trimestru al anului 2011, cifra de afaceri a publicităţii online din China a crescut cu 83,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, a informat la rândul său Analysis International, în luna noiembrie.
Sursa: Agerpres