Compania spaniola Inditex, cel mai mare retailer vestimentar din Europa, a inregistrat in 2008 un profit net de 1,25 miliarde de euro, similar cu cel raportat pentru 2007, in ciuda scaderii cu 3,6% a business-ului in cel de-al patrulea trimestru.
Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele au fost satisfacatoare, in contextul economic actual.
Vanzarile Inditex au crescut cu 10 procente, la 10,407 miliarde de euro, fata de 9,435 miliarde de euro in 2007.
Compania spaniola a anuntat, de asemenea, ca vizeaza mentinerea aceluiasi nivel de vanzari si in 2009, in cele 4.000 de magazine pe care le detine in 73 de tari.
Pentru anul in curs, Inditex are in plan deschiderea a inca 370 – 450 de noi magazine, majoritatea in afara Spaniei.
35% din vanzarile totale ale Inditex provin de pe piata spaniola, in timp ce 40% din restul Europei. Restul vin, in mare parte, de pe piata asiatica, unde compania s-a extins puternic in ultimii ani.
Sursa: Market Watch