Perioada izolării la domiciliu a însemnat fără doar și poate o creștere a comerțului online, fenomen care s-a resimțit și în business-ul sistemului bancar. Pentru a vedea cum s-a tradus e-commerce-ul pentru unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața cardurilor bancare din România, Capital a stat de vorbă cu Crina Nicolae, Tribe Lead Cards la ING Bank România.
În ceea ce privește tranzacțiile cu cardul, oficialul ING spune că, surprinzător, numărul acestora nu a crescut foarte mult în perioada izolării față de perioada anterioară.
“Clienții noștri sunt deja digitalizați, prin urmare, creșterile pe care le-am văzut sunt în ritmul normal, nu am înregistrat o creștere exponențială. Astfel, în ceea ce privește plățile e-commerce, în perioada de izolare (16 martie-15 mai), numărul tranzacțiilor a rămas stabil, comparativ cu luna februarie, dar am observat o ușoară majorare a valorii acestora”, spune Crina Nicolae, care specifică totuși că numărul de tranzacții online între 16 martie-15 mai comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut a crescut cu 27%.
Creșterea cu două zecimale era, însă, un ritm obișnuit de creștere pentru ING, susține oficialul.
Dacă numărul de tranzacții nu a înregistrat o creștere specaculoasă, valoarea acestora, în schimb, a cunoscut o majorare semnificativă. Conform declarațiilor făcute de oficialul ING, vorbim de o sumă mai mare cu 20% față de perioada similară a anului trecut.
Așa cum era de așteptat, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în sectorul FMCG (produse de larg consum: produse alimentare, de îngrijire personală şi a locuinţei), dar și în cel de îmbunătățire a locuinței (mobilier, amenajări interioare, materiale de construcții, grădinărit).
Pentru a avea o imagine a ceea ce înseamnă o zi de tranzacții cu cardul pentru unul dintre cei mai importanți jucători din industrie, Crina Nicolae ne-a dat și o informație de culise. Ziua în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții cu cardurile ING a fost ziua de 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzactii online.
Este interesant de remarcat faptul că 98% dintre interacțiunile clienților ING cu banca sunt digitale, iar peste 90% dintre acestea se desfășoară de pe mobil. Mai mult, nu există nicio urmă de îndoială că lucrurile se îndreaptă în aceeași direcție, iar românii vor continua să realizeze tot mai multe tranzații cu cardul și după pandemie.
“În această perioadă, am sfătuit clienții să folosească, pe cât de mult posibil, Home’Bank pentru operațiunile cotidiene, prin care pot accesa aproape toate produsele și serviciile noastre, de oriunde și oricând. Am asistat la o intensificare a digitalizării, la nivel general, tendință care, cel mai probabil, va fi continuată,” spune reprezentantul ING Bank România.