Unul din cinci angajaţi va înlocui comunicarea prin email cu social media, în doi ani

În contextul în care în următorii doi ani social media vor fi introduse pe scară largă în programele de comunicare internă, „organizaţiile ar trebui să găsească modalităţi eficiente de a se folosi de aceste instrumente, să nu se rezume la aspectul tehnic, ci să se axeze pe latura socială, comunicare personalizată şi măsurători clare”, crede Tomas Poucha, consultant şi director al Institutului Ceh de Comunicare Internă.

Cum influenţează social media procesele de management al schimbării? Un studiu realizat pe 70 de experţi în comunicare, anul trecut, în Germania, arată că simpla folosire a social media în comunicarea internă, fără un sprijin adecvat al departamentului IT, nu conduce automat la creşterea dialogului şi participării, explică Jan Lies realizatorul studiului şi profesor la Universitatea de ştiinţe aplicate din Hamburg.

Conform studiului European Communication Monitor 2011, comunicatorii europeni consideră că posedă cunoştinţe medii (3/6 puncte) despre social media şi mai puţin de 30% din companiile din Europa de Est au şi prevăzut training specializat în noile media. Aceleaşi date arată că în 2013, mai mult de 50% din strategiile de comunicare internă de succes bazate pe social media vor fi iniţate de operaţiunile de business (studiul Gartner) şi nu de departamentele de tehnologia informaţiei.

Experţi internaţionali din Marea Britanie, Germania,  Elveţia, Cehia şi Italia vin la conferința Internal Social Media, programată pe 29 martie, la Bucureşti, să vorbească despre evoluţia rețelelor de social media, comunicarea la locul de muncă şi noile tendinţe din industria PR-ului european.

Până în 2014, comunicarea internă va cunoaşte creşterea cea mai semnificativă (după responsabilitatea socială) dintre toate funcţiile de PR (de la 45% la 81%), conform unui studiu al  European Communication Monitor 2011.  De asemenea, se va afla pe al doilea loc în ierarhia funcţiilor de comunicare organizaţională la egalitate cu “marketingul şi comunicarea de brand” și va trebui să înglobeze tacticile online şi social media întrucât acestea vor înregistra creşteri spectaculoase, iar importanţa lor în mixul de comunicare va depăşi 80%.

„Social media influenţează direct modul în care sunt gestionate crizele, organizaţia pierzând controlul absolut asupra mesajelor diseminate, încurajează comunicarea manageri-angajaţi, în ambele sensuri, şi a celei inter-departamentale. Nu în ultimul rând, comentariile nepotrivite pe reţelele sociale interne sau externe pot avea efecte dramatice. Cu alte cuvinte, social media revoluţionează mediul de business şi comunicarea internă”, comentează Steve Doswell, preşedinte FEIEA ((Federation of European Business Communication Associations).

The FEIEA Academy (organizată de Federation of European Business Communication Associations)  este cel mai important eveniment european dedicat comunicatorilor interni. Work-shopul de o zi facilitează schimbul de experienţă şi idei între vorbitori şi profesionişti europeni de top. Pentru prima dată, specialiştii FEIEA vin și la Bucureşti.