"Primele 5 luni ale anului au adus o creştere cu peste 30% a numărului de tranzacţii achitate online de către clientii magazinelor online româneşti" , potrivit PayU Romania. Astfel, spre deosebire de ultimii trei ani, când valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziţionate online, în primele cinci luni din 2014, aceasta a crescut, în medie, cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai mari evoluţii au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C şi fashion, unde comanda medie s-a majorat cu 52%, 25% şi, respectiv, 12%.
"Evoluţia înregistrată pe toate segmentele arată o creştere a încrederii utilizatorilor în magazinele online şi o înţelegere a beneficiilor cumpărăturilor online. Evoluţia unor segmente precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depăşeşte chiar şi pe cea din fashion şi se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama că achiziţiile online nu mai reprezintă o excepţie, ci sunt parte integrantă din viaţa unui număr tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, în sistemul PayU se înregistrează, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai multi ajungând să fie utilizatori recurenţi", explică Cristina Vrânceanu, strategic partnerships Executive PayU România.
De asemenea, sunt tot mai multe şi comenzile plasate de pe tablete şi smartphone-uri. "Aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumatate dintre acestea sunt şi achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete", arată PayU. Segmentul cu cea mai mare pondere a plăţilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, care ajunge la 15%, însă cele mai mari evoluţii au fost înregistrate pe segmentele telecom (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) şi utilităţi (de la 0,71% în 2013 la 6% în 2014).
Şi cardurile cu rate continuă să crească în preferinţele de plată, înregistrând o creştere lunară de aproximativ 10%, iar numărul tranzacţiilor achitate prin iTransfer – metoda de plată prin internet banking cu confirmare instant – creşte cu aproximativ 30% în fiecare lună.
"Cardurile cu rate sunt alese în cazul achiziţiilor mai scumpe, valoarea medie pe carduri fiind cu peste 300% mai mare faţă de o tranzacţie obişnuită (…).Faptul că utilizatorii au o încredere crescută în interfaţa de internet banking a băncii se traduce, din nou, printr-o valoare medie mai mare cu 138% dar, în acest caz, creşterea vânzărilor provine mai ales din atragerea unui segment nou de utilizatori", precizează Vrânceanu.
Peste 1000 de magazine online de retail utilizează în prezent soluțiile de plată PayU, printre cele mai importante numărându-se, PC Garage, Elefant.ro, Fashion Days, F64, Floria, Floridelux.ro, Cărturești, Il Passo, Yokko, Librariile Humanitas, TinaR, Nissa, Miniprix, eMag, Carrefour-Online, etc.
În România, PayU este lider pe piața de plăți online, cu peste 14 mil. de tranzacții procesate din 2004 încoace.
Compania este furnizor de soluții eCommerce integrate, deținut de Naspers Ltd, un grup multinațional, cu operațiuni în 131 de țări în domenii ca media, Internet sau eCommerce. Compania desfășoară operațiuni de integrare plăți online pentru peste 18.000 de companii din Europa, Asia și Africa, oferind plăți online simple și sigure către aproximativ 300 milioane de utilizatori de Internet.