Cea mai mare economie din Europa nu are toate motivele să se bucure că a ieşit din recesiune, întrucât există semnale că încă nu s-a terminat criza. Ba dimpotrivă, există posibilitatea ca lucrurile să se înrăutăţească. Mai exact este vorba despre vânzările de automobile noi, care au cunoscut o scădere de 4,2% faţă de ianuarie 2009, lună care cunoştea deja o scădere de 14% faţă de perioada similară din 2008. Astfel, în ianuarie, în Germania s-au vândut doar 181.5
Cea mai mare economie din Europa nu are toate motivele să se bucure că a ieşit din recesiune, întrucât există semnale că încă nu s-a terminat criza. Ba dimpotrivă, există posibilitatea ca lucrurile să se înrăutăţească.
Mai exact este vorba despre vânzările de automobile noi, care au cunoscut o scădere de 4,2% faţă de ianuarie 2009, lună care cunoştea deja o scădere de 14% faţă de perioada similară din 2008.
Astfel, în ianuarie, în Germania s-au vândut doar 181.500 de maşini, un mare semnal că odată cu încheierea programelor ce includ prime de casare, industria auto este pe cale să intre din nou în zodia colapsului.
În luna ianuarie, doar Volkswagen a fost în stare să raporteze vânzări în creştere, de 11%. În rest, Audi, Mercedes, BMW şi Ford au raportat scăderi de până la 20%, în timp ce Porsche a încheiat prima lună a anului cu o scădere de 32%.
Cu toate acestea, există unii economişti care se feresc să dea verdicte catastrofale după prima lună a anului, întrucât, luna ianuarie este, în mod obişnuit, o lună în care vânzările de maşini sunt mai mici. Totuşi, producătorii germani de automobile sunt cu ochii pe pieţele din Brazilia, India şi China, în speranţa că vânzările de aici vor compensa pierderile de acasă.
SURSA: „Der Spiegel”