Labor&Employment Group pe mai bine de 120 de companii multinaţionale. Mai mult, rezultatele studiului arată că în 43% din cazuri s-au întâlnit cazuri de utilizare inadecvată a reţelelor sociale.
“Angajatorii trebuie să stabilească strategii social media specifice pentru propriile companii. A avea pur şi simplu încredere în buna judecată a angajaţilor nu este suficient.”, a subliniat Betsy Plevan, vice-preşedinte al Proskauer’s International Labor & Employment Group.
Cercetarea a fost iniţiată în iunie, iar prin cele 10 întrebări pre-stabilite s-a urmărit determinarea atitudinii şi practicii vizavi de utilizarea reţelelor sociale în scop de lucru.
Rezultatele arată că 76% dintre companii folosesc reţelele sociale în interes de lucru, iar dintre acestea 70% au început să facă acest lucru în ultimii trei ani. 29% dintre companii blochează accesul angajaţilor la reţelele sociale în timpul programului de lucru, iar numai 27% dintre angajatori monitorizează activitatea angajaţilor pe aceste reţele.
În ceea ce priveşte calitatea utilizării reţelelor sociale în interes de lucru, 43% dintre companii au declarat că s-au întâlnit cu cazuri de utilizare inadecvată, iar într-o treime dintre acestea au luate măsuri de disciplinare a angajaţilor aflaţi în postura respectivă.
În ciuda rezultatelor de până acum, 45% dintre companii nu funcţionează pe baza unor strategii bine puse la punct de utilizare a reţelelor sociale.
Respondenţii au fost membrii ai boardului executiv sau membri ai departamentului de resurse umane, iar companiile pe care le-au reprezentat aparţin unor domenii variate.