La un an de la intrarea pe piaţa de vânzări prin catalog din România, La Redoute se luptă pentru primul loc după ce poziţia principalului concurent, Quelle, se clatină. Lupta nu poate fi uşoară mai ales că în peisaj şi-au făcut apariţia nemţii de la Otto şi francezii de la 3 Suisses. Potrivit lui Alexandru Diaconu, directorul general AD First Company, firma care a adus franciza La Redoute în România, falimentul la nivel internaţional al Quelle a însemnat o zdruncinare seri
La un an de la intrarea pe piaţa de vânzări prin catalog din România, La Redoute se luptă pentru primul loc după ce poziţia principalului concurent, Quelle, se clatină. Lupta nu poate fi uşoară mai ales că în peisaj şi-au făcut apariţia nemţii de la Otto şi francezii de la 3 Suisses.
Potrivit lui Alexandru Diaconu, directorul general AD First Company, firma care a adus franciza La Redoute în România, falimentul la nivel internaţional al Quelle a însemnat o zdruncinare serioasa a business-ului acesteia pe piaţa locală. De acest lucru însă pot profita atât brandul pe care îl reprezintă cât şi noii intraţi pe piaţă.
„Este greu de spus dacă vom ocupa în acest an primul loc pe piaţă, însă ştim că suntem pe picior de egalitate cu noii noştri concurenţi”, a declarat Alexandru Diaconu. Acesta a precizat că sigur se va asista la o schimbare a ierarhiei, iar Quelle va avea cel mai mult de suferit.
Aceasta se află în mare dificultate după ce compania-mamă, Arcandor, şi-a anunţat falimentul. Cu toate acestea, surse din piaţă, susţin că filiala din România a fost achiziţionaţă de o companiei locală. Chiar şi aşa, după cum spune Diaconu, impactul problemelor cu care s-a confruntat Quelle nu va dispărea.
În ceea ce priveşte schimbările aduse de noua ierarhie de pe piaţa vânzărilor de fashion prin catalog, Diaconu a declarat că cei mai câştigaţi vor fi clienţii. „Aceştia vor beneficia de preţuri mai mici şi servicii mai bune, ca urmare a luptei care se va duce între principalii jucători de pe piaţă”, a subliniat acesta.
Noi jucători pe piaţă
De la intrarea în România a La Redoute, în luna noiembrie a anului trecut, pe piaţă au mai aparut şi Otto şi 3 Suisses. Primul, o companie nemţească, este la a doua încercare de cucerire a pieţei locale, de această dată făcând primul pas direct.
Otto şi-a făcut simţită prezenţa pe piaţă în luna decembrie a anului trecut. 3 Suisses, o companie franţuzească, şi-a anunţat intrarea în România în primăvara anului trecut.
Cumpărăturile la distanţă, puţin lovite de criză
Alexandru Diaconu a ţinut, de asemenea, să precizeze că piaţa de fashion prin catalog nu a fost atât de tare afectată de criză comparativ cu cea tradiţională, care a înregistrat un regres de 30 – 35%. Reprezentantul La Redoute spune chiar că, în acest moment, piaţa pe care activează are o valoare de 12 milioane de euro, aceeaşi pe care o estima şi la intrarea în România în toamna lui 2008.
Potrivit lui Diaconu, motivele pentru care cumpărăturile la distanţă nu au resimţit atât de tare criza au fost beneficiile pe care le acordă clienţilor: timpul economisit, plata la câteva săptămâni de la comandare, comoditatea.
În ceea ce priveşte anul 2010, Alexandru Diaconu spune că acesta va fi marcat de un avans simţitor a comerţului de haine prin catalog. „Acest lucru nu se va întâmpla însă cu fashionul tradiţional”, a mai adăugat acesta.
Afaceri sub estimări
La Redoute estima, la intrarea pe piaţă, o cifră de afaceri de 2,1 milioane de euro. Cu toate acestea, Diaconu spune că aceasta nu a fost atinsă. „Suntem însă foarte aproape de cele 2 milioane de euro”, a explicat acesta. Motivul principal a fost valoarea mică a coşului de cumpărături.
Astfel, dacă iniţial Diaconu vorbea de o comandă medie de 250 de lei, 2009 a adus un coş cu o valoare mult mai mică. Cu toate acestea, La Redoute a reuşit să depăşească targetul de clienţi: 15.000.