După ce au fost analizate 63.500 de bloguri, 51.182 de conturi româneşti de Twitter, 1.800 de feeduri ale principalelor publicaţii online din România, 15.000 de pagini publice şi peste 2.000 grupuri publice Facebook şi principalele forumuri româneşti, rezultatele au fost următoarele:

Puterea, mai puţine menţionări în social media decât Opoziţia

Cele trei partide aflate în opozitie, PSD, PNL, PC (USL, de asemenea) au strâns mai multe menţionări şi un viewership mai mare decat partidele aflate la putere: 160.740 menţionări, adică 50,86% din totalul menţionărilor partidelor politice incluse în studiu. Cu alte cuvinte, fiecare internaut român a vazut în timpul perioadei monitorizate aproximativ 40 de menţionări referitoare la partidele aflate în Opoziţie faţă de aproximativ 33 de menţionări ale puterii.

   
Membrii Puterii depăşesc Opoziţia

Partidele de la putere au recuperat, depăşind de două ori Opoziţia, în orice caz. Traian Basescu a strâns 73.824 de intervenţii şi un viewership de 188.727.000.

h
Elena Udrea, cea mai vizibilă femeie din politica românească
   
Cu aproape 25.000 de menţionări în ultimele 6 luni, Elena Udrea este cea mai vizibilă femeie din politica românească, depăşindu-şi atât colegele de partid – Anca Boagiu, Roberta Anastase, Sulfina Barbu şi Monica Macovei, cât şi colegele din Opoziţie, respectiv Ecaterina Andronescu, Corina Creţu sau Norica Nicolai.
Acelaşi studiu realizat de Zelist a monitorizat şi patru expresii: “politică” şi “politician” şi două expresii cu vizibilitate foarte mare în mediul online: “auto” şi “iPhone/iPad”.

Expresia “iPhone/iPad” deşi are un număr aproape egal de menţionări cu expresia “politică”, din punct de vedere al vizibilităţii, aceasta este cu 64% mai puţin vizibilă decât expresia “politica”. Se poate spune, aşadar că politica este un domeniu des abordat în social media din România.