În nevoie de bani, o companie aeriană taxează pernele şi păturile

Este limpede faptul ca deja companiile aeriene se afla in dificultate din cauza preturilor mari la carburant. Unele Majoritatea recurg la gesturi disperate pentru salariati, precum concedierile, sau disperate pentru fabricantii de aeronave, precum renuntarea la avioanele care consuma mult. Renuntarea la anumite trasee nu are un impact atat de mare pentru clienti, cata vreme vor mai exista alte companii care sa poata face legaturi. Compania JetBlue Airways a recurs la un gest disperat pentru clie

Este limpede faptul ca deja companiile aeriene se afla in dificultate din cauza preturilor mari la carburant. Unele Majoritatea recurg la gesturi disperate pentru salariati, precum concedierile, sau disperate pentru fabricantii de aeronave, precum renuntarea la avioanele care consuma mult. Renuntarea la anumite trasee nu are un impact atat de mare pentru clienti, cata vreme vor mai exista alte companii care sa poata face legaturi. Compania JetBlue Airways a recurs la un gest disperat pentru clienti, si anume taxarea… pernelor si a paturilor, in cazul zborurilor de peste doua ore.

Ideea pare si mai nastrusnica deoarece JetBlue s-a facut cunoscut in piata tocmai prin serviciile gratuite pe care le ofera clientilor, acestia avand acces gratuit la televizor si scaune din piele. Acum, JetBlue se gandeste cum poate sa mai recupereze cate ceva din sumele imense pe care le da pe carburant. Astfel, un pachet ce contine o perna si o patura costa sapte dolari. Pentru a nu avea impresia ca a fost „furat la drumul mare”, clientul primese un voucher de cumparaturi de cinci dolari la renumitul Bed, Bath and Beyond. Pentru restul de doi dolari, clientul afla ca a intrat in posesia unei super-perne din material 100% natural, „eco-friendly” pe care scrie mare „the world cleanest”, deoarece materialul blocheaza raspandirea microbilor.

Despre taxarea pernei nu s-a mai auzit pana acum, nici macar pe liniile companiilor tip low-cost, unde oricum confortul este mai restrans si, oricum, nu exista perne. Pana acum, companiile aeriene au introdus taxe suplimentare pentru rezervari, pentru bagaje mai multe, pentru ziare, pentru mancare, limita dintre o companie traditionala si una low-cost incepand usor-usor sa dispara. Dincolo de amuzamentul pe care il starneste o astfel de decizie, trebuie sa ne gandim serios ca este un precedent care poate duce la idei si mai bizare, pe principiul „daca JetBlue a facut-o, de ce nu putem si noi”. Sa ne asteptam asadar (si sa nu ne miram cand o sa auzim ca s-a si implementat) la taxarea locului la fereastra, taxarea zaharului pentru pentru ceai, a pliculetelor de sare si piper pentru mancare, a servetelelor, a cotierei, a luminii pentru zborurile de noapte, a minutelor petrecute in toaleta, a pernei si a paturii… dar ultimele doua se taxeaza deja! Apoi vom vedea stiri despre pasageri romani, inventivi ca tot romanul, care au strecurat ilegal in avion un servetel si au tras cu ochiul tot drumul in ziarul vecinului de scaun. Abia atunci imaginea Romaniei va fi intradevar patata.

Sursa: Reuters