În luna octombrie, industria auto din Turcia a înregistrat cel mai ridicat nivel al exporturilor în bază lunară din ultimii doi ani.
Astfel, exporturile auto din Turcia au crescut cu șase procente.
Germania, cea mai mare piață de export
Potrivit datelor Uniunii Exportatorilor din Industria Auto, în luna octombrie a acestui an, exporturile din sector au crescut cu 3,7% față de perioada similară a anului trecut, fiind înregistrate venituri de 2,9 miliarde de dolari.
Exporturile către Germania, cea mai mare piață, au crescut cu 1% ajungând la 403 milioane de dolari. A urmat Franța, cu o creștere de 19% și venituri de 342. Pe locul trei s-a aflat Italia, cu o creștere de 5% și venituri de 293 de milioane de dolari.
Exporturile către Regatul Unit au crescut cu 29%, către Spania cu 23%, către Polonia cu 48 de procente, spre Belgia cu 17%, către SUA cu 20%, către Israel cu 46%, România cu 16%, Olanda cu 54%, Suedia cu 19% și Ungaria cu 16%.
Luna trecută, exporturile către țările Uniunii Europene au crescut cu 6 procente iar veniturile au fost de 2,27 miliarde de dolari. Cota totală deținută de țările membre UE a fost de 78,1%, scrie HABERLER.
Accentul pus pe mașinile electrice
Exporturile către țările Orientului Mijlociu au crescut cu 9%.
Președintele Consiliului de Administrație al Uniunii Exportatorilor din Industria Auto, Baran Çelik, a declarat că în luna octombrie, industria auto din Turcia a înregistrat cel mai ridicat nivel al exporturilor în bază lunară din ultimii doi ani.
Çelik a precizat că exporturile industriei furnizoare de piese au crescut cu 5% iar ale industriei producătoare de vehicule de transport marfă cu 48 de procente.
În context, Turcia vrea să devină cel mai mare producător de maşini electrice şi autonome din Europa şi unul dintre primii cinci din lume până în 2030.
Turcia urmează să devină un hub pentru producţia de baterii, iar pentru a-şi atinge acest obiectiv, ţara va susţine investiţiile firmelor tech în sectorul auto.