Capital: Cum definești „femeia de succes“?
Mihaela Glăvan:
Succesul este relativ. Sunt multe femei despre al căror succes citești, dar nu le-ai cunoscut niciodată. Altele, apar aici la mine, în showroom. Sunt acele femei sigure pe ele, care știu să delege lucruri, au o anumită atitudine și nu sunt arogante. Pentru mine o „vedetă“ nu este, fără doar și poate, o femeie de succes. Și aici mă refer la acele doamne și domnișoare care apar prin tot felul de tabloide sau care vor să demonstreze „te miri ce“ pe la tot felul de emisiuni. Ce vreau să spun? Dacă ești cunoscută nu înseamnă neapărat că ești de succes, iar dacă ești de succes nu înseamnă neapărat că ești cunoscută. Și, bineînțeles, mai sunt și excepții. Dar, în general, oamenii puternici nu țin să îți arate cât sunt ei de grozavi.

Capital: În câteva cuvinte, ce înseamnă astăzi brandul „Mihaela Glăvan“?
Mihaela Glăvan:
Înseamnă 13 ani de ambiție, de consecvență, de creativitate, de noroc. În 2003, când am început, lucram cu alte ateliere, iar astăzi am 20 de angajați, proprii mei angajați. Acum pot face ceea ce îmi place, lucruri la care în trecut doar visam.

Capital: Între deciziile pe care le-ai luat, în ultimii ani, care a fost cea mai inspirată?
Mihaela Glăvan:
Acum doi-trei ani, am avut o mică problemă cu acest business și am luat decizia să schimb mulți furnizori. Despre ce este vorba, de fapt? Să ne uităm cu atenție la un pantof. Este o asamblare de componente. Într-adevăr, eu creez, fac un design, lucrez la un concept, ajung la un produs finit, dar tot timpul asamblez niște lucruri într-un pantof. Este vorba despre branțul pe care nu îl faci tu, tocul pe care nu îl faci tu, talpa pe care nu o faci tu. În momentul în care apar probleme cu unul dintre furnizori, pantoful se duce de râpă. Și, în special branțul, care reprezintă temelia, ceea ce încheagă un pantof, ceea ce ține un pantof. Dacă branțul nu este în regulă, s-a terminat povestea: tocul intră înăuntru, se duce pe spate, nu calci drept, pantoful nu e confortabil. În momentul în care eu am schimbat niște lucruri, am fost mult mai mulțumită, designul meu era pe o bază sanătoasă, pe o talpă bună. Am găsit inclusiv furnizori pentru tălpi din piele. Mai mult, am cunoscut un furnizor din Italia, pasionat de încălțăminte la fel ca mine și care mă sprijină cu orice idee vin.


Capital: Pentru că modelele tale sunt deosebite, tentația să fie copiate este foarte mare.
Mihaela Glăvan:
Și chiar se întâmplă acest lucru. S-a întâmplat în trecut, se întâmplă și acum. Relativ recent, mi-au scris clienții că au văzut un model foarte cunoscut promovat pe un site care nu îmi aparținea. Am crezut că este un brand din Italia, pentru că așa suna numele. Și mă gândeam: „Oare cum poate să circule aceeași idee așa, prin lume?“. Am avut noroc că acel model a fost foarte mult promovat. Am văzut inclusiv pe pagina de Facebook a unei vedete care, probabil, l-a primit să îl promoveze. Ei l-au lansat anul trecut, în noiembrie, iar eu cu un an și ceva înainte. Evident că i-am dat în judecată. Acum ne sună să rezolvăm, într-un fel. Este un model atât de particular, iar ei l-au făcut identic.

Capital: Dar materialele pe care acel producător le-a folosit?
Mihaela Glăvan:
Chiar am vrut să mă conving și am cumpărat o pereche de la ei de pe site. Pentru interior au folosit sintetic, iar pielea are o calitate proastă. Totuși, trecând peste calitatea pielii, când folosești sintetic în interior, s-a terminat. Nu este deloc bine pentru picior. Sintetic folosești dacă ești Stella McCartney pentru că sinteticul pe care îl folosește ea este „The best“, are „10.000“ de teste dermatologice. Dacă nu ești Stella McCartney, nu îl folosești. Acum au apărut foarte mulți producători care pur și simplu fac un business pentru a copia modele. Nu contează de la cine și cum. Și citești la ei pe site că pot realiza orice model, la comandă.

Capital: Care sunt proiectele la care lucrezi astăzi?
Mihaela Glăvan:
Am o colaborare cu Fashion Days, pe care am început-o acum câțiva ani. Lucrez la colecții pentru ei. Am colaborări și cu alte industrii. De exemplu, cu un brand de mașini și cu o companie de cosmetice. Afacerea a trecut prin schimbări, în ultimii ani: nu mai depide mult de ceilalți clienți, sunt propriile vânzări, inclusiv cele din showroom. Iar acum lansăm și site-ul internațional: ”mihaelaglavan.com”. Practic, am „sepala.ro“ pentru România și „mihaelaglavan.com“ pentru internațional. Este un boom tot ce se îmtâmplă în online. Grosso modo, vânzările au depășit un milion de lei anul trecut.

Capital: Și tot ca parte a strategiei de dezvoltare, iei în calcul să te extinzi?
Mihaela Glăvan:
Nu mă gândesc la acest lucru. Nu intenționez să mai deschid vreun magazin sau să îmi deschid o fabrică. Vreau să eficientizez munca în atelier – în prezent avem o capacitate de 1.000 de perechi pe lună – și plănuiesc o investiție de câteva zeci de mii de euro într-un program performant, care să comunice între comenzile din showroom, cele din online și atelier. Îmi doresc ca acest program să devină posibil anul viitor. Și mă mai gândesc inclusiv la varianta accesării unor fonduri europene în zona asta.

Capital: Cum îți împarți timpul între afacere și familie?
Mihaela Glăvan:
Petrec foarte mult timp în familie, cu cei doi copii, Iliana (6 ani) si Horia (3 ani), fac sport, citesc. Am găsit un echilibru. Acum, de exemplu, citesc „Arta simplității“, scrisă de Dominique Loreau, o carte care te învață cum să trăiești simplu și bine. 
   

Pe scurt, despre Mihaela Glăvan

  • La 38 de ani, este celebră în industria creatorilor de încălțăminte;
  • A început să creeze în anul 2003, iar astăzi a ajuns să aibă propria afacere;
  • Creațiile sale au devenit cunoscute la nivel interna­țional;
  • Vinde de 100.000 de lei într-o lună;
  • Dezvoltă parteneriate cu companii din diverse domenii.