„Sistemul de îngrijire medicală din Austria se bazează pe forţa de muncă est-europeană. Aici lucrează asistente şi medici din Slovacia, Cehia, Ungaria şi Slovenia. Însă România este ţara din care au venit cei mai mulţi”, scrie publicaţia austriacă heute.at. Potrivit sursei citate, a fost ales trenul ca mijloc de transport pentru că poate duce mai mulţi oameni într-o singură călătorie decât un zbor, iar aceştia pot păstra astfel şi o distanţare necesară.
„Mă bucur că, în ciuda închiderii graniţelor, am putut dezvolta un coridor comun pentru lucrătorii din România”, a declarat Karoline Edtstadler, ministrul austriac al afacerilor europene, într-un comunicat citat de News.ro. Legătura cu Timişoara va începe cu un tren pe săptămână, dar s-ar putea ajunge la trei trenuri pe săptămână, se mai arată în comunicat.
„Dacă există o cerere corespunzătoare, trenurile de noapte de acest tip „sunt de asemenea concepute ca un model pe termen lung pentru traficul de navetiști din țările vecine”, a declarat secretarul de stat Magnus Brunner.
Potrivit Cancelariei din Austria, aproximativ 33.000 de persoane din Austria au nevoie de îngrijiri de 24 de ore. Multe dintre îngrijitoare provin din România și, din cauza restricțiilor actuale de călătorie din Europa, nu pot fi înlocuite de alte persoane.
Din acest motiv, Ministrul austriac al Afacerilor Europene, Karoline Edtstadler, și Ministrul Federal al Transporturilor, Inovației și Tehnologiei din Austria, Leonore Gewessler, își propun să înființeze un serviciu de transfer din Austria spre România și înapoi pentru acest grup important de oameni, în colaborare cu Camera de Comerț.