Guvernul interzice firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor. Interdicţia va fi introdusă printr-o ordonanţă de urgenţă, argumentată prin numărul mare al cazurilor de furturi de materiale şi componente ale infrastructurii feroviare şi riscu
Guvernul interzice firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Interdicţia va fi introdusă printr-o ordonanţă de urgenţă, argumentată prin numărul mare al cazurilor de furturi de materiale şi componente ale infrastructurii feroviare şi riscul ca, în aceste condiţii, să nu mai fie asigurate condiţiile de siguranţă a circulaţiei trenurilor la viteză ridicată.
„Se interzice achiziţionarea de la persoane fizice a metalelor feroase şi neferoase şi a aliajelor acestora utilizate în activitatea feroviară, de tipul şinei de cale ferată, piese ale aparatelor de cale, contraşine, părţi componente ale instalaţiilor de siguranţa circulaţiei, cabluri de semnalizare şi telecomunicaţii feroviare, componente ale instalaţiilor de electrificare feroviare, componente ale materialului rulant şi alte asemenea”, se arată în document.
Firmele care încalcă interdicţia vor fi amendate cu sume cuprinse între 1.500 şi 3.000 lei.
Documentul relevă că numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, în care autorii rămân neidentificaţi în majoritatea situaţiilor, a crescut de la 562 cazuri în 2007 şi 718 cazuri în 2008 la 1.533 cazuri de furt în 2009, valoarea pagubelor majorându-se corespunzător, de la 1,29 milioane lei în 2007 şi 4,6 milioane lei în 2008 la peste 10 milioane lei în 2010.
SURSA: Mediafax