Un client are, pe ansamblul sistemului bancar din România, în medie, 8,8 contacte cu banca, lunar, arată un studiu al BCR, prezentat, sâmbătă, de directorul segmente de retail din BCR, Sorin Mititelu, într-un seminar financiar-bancar.
‘Peste 57 la sută din populaţia activă din România este angajată în sistemul bancar, iar clienţii au în medie 8,8 contacte cu o bancă, lunar. În Cehia clienţii au 15 contacte pe lună, iar în Austria 20 de contacte. Populaţia se îndreaptă către opţiunile de cont curent şi utilizarea cardurilor. Un procent de 42 la sută din totalul populaţiei foloseşte contul curent. În ceea ce priveşte achiziţiile, vedem o predilecţie către opţiuni de cont curent şi economisire’, a explicat Mititelu.
Potrivit sondajului, sentimentul general al celor intervievaţi este că anul 2012 a fost mai bun decât 2011, iar peste 50 la sută dintre cei chestionaţi au o percepţie pozitivă privind evoluţia economiei.
‘Există o percepţie pozitivă a consumatorului român în ceea ce priveşte dezvoltarea economică, la mai mult de 50 la sută dintre cei chestionaţi, dar 74 la sută consideră că sunt afectaţi de efectele crizei’, a spus Mititelu.
De asemenea, studiul arată că există o tendinţă de reluare lentă a consumului.
‘Consumul se află pe o tendinţă de creştere, ceea ce face bine businessului de retail’, consideră Sorin Mititelui, subliniind că ‘asistăm la o întoarcere lentă, dar sigură, la consum’.
Pe de altă parte, directorul din BCR a subliniat că, pentru stimularea operaţiunilor pe canale electronice ale băncii, ‘toate operaţiunile cu numerar vor avea un cost în creştere’.
BCR are în prezent 3,3 milioane de clienţi pe segmentul de retail, persoane fizice şi IMM.
Sorin Mititelu a participat, sâmbătă, la un seminar organizat, la Mamaia, de Academia de Jurnalism ‘Florin Petria’, din trustul Fin Media, împreună cu BCR.
Sursa: Agerpres