În timp ce bulgarii vor să înăsprească condițiile de înmatriculare a autovehiculelor, Parlamentul European anunță că intenționează să modifice regulementele auto europene astfel încât să înjumătățească numărul accidentelor auto.
Parlamentul European a solicitat elaborarea regim de urgență a unui nou plan de acțiune pentru siguranța rutieră și recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulație, a testelor de inspecție tehnică și a limitelor admise de alcool prezent în sânge. Obiectivul pe termen lung avut în vedere pentru redactarea rezoluției de către raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la zero a numărului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezoluția își propune reducerea la jumătate a deceselor, cu 40% a răniților grav și cu 60% a deceselor în rândul copiilor.
Astfel, UE trebuie să promoveze utilizarea așa numitelor "alcolocks" (dispozitive care detectează șoferii care au consumat alcool și blochează pornirea autovehiculului în acest caz) pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri și să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km pe oră în zonele rezidențiale. Acestea sunt prevederile unei rezoluții adoptate de către Parlamentul European marți, 27 Septembrie.
Deputații europeni solicită Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranță rutieră care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acțiune.
„Alegerea și evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces științific, fundamentat pe date de calitate, definiții și statistici comparabile între ele”, a spus Lebrecht Koch în cadrul dezbaterilor, adăugând că „ne așteptăm la o analiză armonizată a cauzelor accidentelor și rănirilor și la un schimb de informații la nivelul întregii Uniuni Europene, care să respecte standardele înalte de protecție a datelor cu caracter personal”.