Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), centura Bacău va avea o lungime de 30,8 kilometri, din care 16,269 kilometri vor fi construiţi la profil de autostradă.
“Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL va proiecta şi va construi această Variantă Ocolitoare în termen de 36 luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării şi 30 luni execuţiei lucrărilor. Antreprenorul va oferi de asemenea o garanţie a lucrărilor de 7 ani”, se arată în comunicatul CNAIR.
Contractul a fost semnat sâmbătă, la Bacău, de Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga, şi de reprezentanţii antreprenorului, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Şova.
Varianta de ocolire a Municipiului Bacău va traversa lunca dintre râurile Siret şi Bistriţa, tranzitând zonele administrativ teritoriale ale localităţilor Luizi, Călugăra, Sărata, Nicolae Bălcescu, Letea Veche, Săuceşti, Iteşti şi Hemeiuş.
Pe traseu vor fi construite 12 poduri şi pasaje precum şi un nod rutier, la intersecţia cu DN 2F, care va asigura atât accesul spre şi dinspre autostradă cât şi legătura cu Centrul Municipiului Bacău.
“Prin construcţia acestei Variante de Ocolire se doreşte în special devierea traficului greu în afara zonei urbane, cea ce va duce la fluidizarea traficului din zonă, reducerea degradării arterelor existente în municipiu, reducerea semnificativă a poluării şi creşterea gradului de siguranţă rutieră”, precizează compania de drumuri, conform money.ro.