Ministerul Transporturilor a găsit-o pe “Ana lui Manole” a autostrăzilor demolate sau surpate, prin reînvierea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere.
În toamna anului trecut, fostul guvern condus de Dacian Cioloş a avut grijă să reorganizeze activitatea Companiei Naţionale de Administrare a Drumurilor Naţionale din România, (CNADNR).
Mai exact, CNADNR îşi schimba denumirea în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, (CNAIR), plus înfiinţarea unei noi societăţi, respectiv Compania Naţională de Investiţii Rutiere, (CNIR). Odată reorganizată activitatea CNADNR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere urma să se ocupe de întreţinerea autorstrăzilor şi drumurilor naţionale, iar construcţia proiectelor de infrastructură să treacă în gestionarea CNIR.
La începutul acestui an, odată cu schimbarea guvernului, conducerea Ministerului Transporturilor anunţa că noua companie încurcă activitatea CNAIR şi că se doreşte reînfiinţarea CNADNR.
După aproximativ cinci luni, oficialii Ministerului Transporturilor s-au răzgândit. Pe site-ul MT-ului apare un “Proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere precum şi modificarea și completarea unor acte normative”.
În nota de fundamentare a proiectului de act normativ pentru reorganizarea CNADNR şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere este menţionat că, “în aplicarea dispoziţiilor actului normativ au fost sesizate o serie de disfuncţionalităţi în aplicarea ordonanţei de urgenţă a guvernului nr. 55/2016”, care separă activitatea CNADNR.
„Aceste măsuri sunt necesare în vederea continuării implementării corespunzătoare a proiectelor de infrastructură de transport de interes naţional rutier prevăzute în master Planul General de Transport al României, aprobat prin hotărârea guvernului nr. 666/2016 până la devenirea operaţională a CNIR şi până la preluarea efectivă a acestora către CNIR”, este precizat în nota de fundamentare.
Job-uri pentru clientela politică
Noua companie din subordinea Ministerului Transporturilor înseamnă şi noi locuri de muncă. Mai exact, Compania Naţională de Investiţii Rutiere va avea 400 de angajaţi plătiţi cu lefuri cuprinse între 500 şi 8.000 euro. Revista Capital, în noiembrie 2016, anunţa că directorul CNIR va câştiga aproximativ 8.000 euro fără sporuri de conducere sau pentru gestionarea fondurilor comunitare.