”Să nu uităm că IKEA are contracte cu producători locali, ceea ce înseamnă că nu toate produsele sunt din import. Este cert că românii sunt tot mai atrași de modelele pe care le găsesc la acest retailer. De altfel, în ultimul timp tot mai mulți producători și-au schimbat gama de produse și au adaptat-o la noile tendințe”, spune reprezentatul unei companii locale de mobilă, care a dorit să-și păstreze anonimatul. Potrivit lui, producătorii români de mobilă, mulți dintre ei având propriile rețele de magazine în România, au continuat să vândă totuși modelele clasice, dar mai mult la export.
Pe de altă parte, concurența cu IKEA se va intensifica și mai mult în momentul în care se va deschide al doilea magazin în țară.
”De când suntem prezenți în România, am primit constant cereri de a deschide noi magazine, direct din partea consumatorilor. Ne dorim să facem următorii paşi spre a veni mai aproape de şi mai mulţi români. Practic, acesta este principalul obiectiv pentru următorii cinci ani în România”, spunea Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România, fără a intra în amănunte despre orașul unde se va deschide magazinul.
Potrivit APMR, anul trecut, consumul intern de mobilă a continuat să scadă, cei mai mulți dintre producători orientându-se către export. Așadar, exporturile au ajuns la 1,38 miliarde de euro în 2011, cu 17% mai mult față de 2010. Principalele țări în care au mers produsele de mobilier fabricate local au fost: Franța, Italia și Germania. În tot acest timp, deși producția locală a stagnat la valoarea de 1,82 miliarde de euro, consumul la nivel local a scăzut cu 17,5%, până la 793,2 milioane de euro. Aceste date sunt estimative și se bazează pe rezultatele înregistrate în primele 11 luni din 2011, comparativ cu perioada similară a anului precedent.
”Pentru 2012 mizăm pe o creștere de 12% a exporturilor și de 8% pentru importuri. Este foarte bine că diferența dintre exporturi și importuri depășeste un miliard de euro. Creșterea va fi tot mai mare, în fiecare an”, a declarat Aurica Sereny, președinte APMR, cu ocazia lansării Salonului Internaţional de Mobilă, Echipamente şi Accesorii – SIM 2012.
Potrivit acesteia, importurile de mobilă au crescut cu 10% în 2011, ajungând la 353,2 milioane de euro. Reprezentanții companiilor de mobilă susțin reducerea fiscalității, mai ales asupra forței de muncă, mai ales că, spun ei, dezechilibrele economice pot fi ameliorate printr-o disciplină fiscală adecvată.
În timp ce IKEA crește în România, producătorii locali au speranțe din export
24 martie 2012, 14:06
Ultima modificare în 24 martie 2012, 16:06
Cât de des cumpără românii mobilă? Dacă ar fi să ne uităm la cifrele făcute publice de Asociația Producătorilor de Mobilă din România (APMR) – consumul intern a scăzut cu 17,5% anul trecut – am fi tentați să credem că românii nu mai au bugete pentru produsele de mobilier. Dacă ne uităm însă la cifrele publicate de IKEA la nivel local, trecem în cealaltă extremă: magazinul din Bucureşti a înregistrat în anul fiscal 1 septembrie 2010- 31 august 2011 vânzări de 361,8 milioane de lei, cu 10,5% mai mult faţă de anul precedent.
Etichete: consum,
ikea
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook