”În Antalya, de exemplu, până acum nu au fost atentate în interiorul centrelor de vacanță. Pentru această destinație, au scăzut prețurile mai mult față de anul trecut”, a punctat omul de afaceri. Cu mențiunea că în 2016 a fost o scădere de circa 20% a numărului de turiști români, fiind înregistrați aproximativ 80.000 de turiști.
Din cei 20.000 de turiști, o parte s-a îndreptat către România, în special către litoralul românesc. În preferințele lor s-au mai aflat Spania, Grecia și Bulgaria. De altfel, Spania a câștigat foarte mult anul trecut de pe urma evenimentelor nefericite petrecute, în general, în țările consacrate ca destinații de vacanță.
”Noi am făcut 1,8 miloane de euro pe litoral și sper să ajungem la 2,5 milioane de euro în 2017”, a punctat Burcea. În context, vânzările realizate în perioada de Early Booking arată că românii preferă anul acesta staţiunile Mamaia, Eforie Nord, Neptun şi Venus, servicii all inclusive şi hoteluri de patru şi trei stele, cu facilităţi speciale pentru copii.
Anul trecut, turoperatorul Paralela 45 a înregistrat o cifră de afaceri de 44 de milioane de euro, în creştere cu 6% faţă de 2015 şi estimează pentru acest an o majorare a vânzărilor cu 10-12%, datorită diversificării ofertei pentru destinaţii din vestul Europei, în condiţiile situaţiei din Turcia.
Tot anul acesta, compania îşi va extinde reţeaua proprie de agenţii la Zalău, Focşani, Botoşani şi Bistriţa, iar la Braşov va deschide o a doua agenţie. În acelaşi timp, va continua investiţiile pentru vânzarea online, estimată să ajungă la un million de euro în acest an.